Sökning: "Kajander"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Kajander.
1. Kallbadande och dess platser för gemenskap, rekreation och vardagsstruktur
Master-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Den pågående pandemin under 2020–2021, då denna studie har tagit fram, har utökat svenskars användning av natur- och rekreationsområden. Ett förändrat friluftsliv kan ge upphov till nya aktiviteter. En aktivitet som under den senaste tiden, och särskilt under pandemin, har fått ett uppsving är kallbad. LÄS MER
2. ”Nej jag ska inte leka med det för det är tjejigt” : En kvalitativ studie om förskollärares genusarbete i barns egeninitierade lek
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Studiens syfte är att synliggöra hur förskollärare beskriver sitt pedagogiska arbete med stereotypa genusmönster i barns egeninitierade lek. För att kunna uppnå studiens syfte formulerades tre frågeställningar: Hur beskriver förskollärare stereotypa genusmönster i barns egeninitierade lek?, På vilka sätt beskriver förskollärare sin roll i barns egeninitierade lek? samt Hur beskriver förskollärare sin roll att pedagogiskt arbeta med stereotypa genusmönster i barns egeninitierade lek?. LÄS MER
3. Equity in public transport planning? : An investigation of the planning and implementation of a new public transport system and its social consequences in Cape Town
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Since the 1990s sustainability has been a keyword in all kinds of development. Urban planning is not an exception. The three most common aspects of sustainable development are economic, social, and ecological. However, there are many academics that claim that these three aspects are not prioritized equally. LÄS MER
4. Size matters? - En kvalitativ studie kring hur big data förstås inom fältet PR
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study aims to give insight on how the phenomenon big data is understood and applied amongst consultants within the field of public relations. The analysis was conducted through hermeneutics, where consultants from communication agencies participated in qualitative interviews. LÄS MER