Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Initiering och respons : En studie om fysisk interaktion i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Den här studien fokuserar på fysisk interaktion i förskolan. Studien syftar till att få större kunskap kring vilken beröring som förekommer i förskolan och hur den besvaras samt mottas. LÄS MER
2. Patienters upplevelse av vårdpersonalens bemötande på akutmottagningen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Introduktion: Vistelsen på akutmottagningen präglas av möten med flera olika vårdprofessioner. När vårdpersonalen engagerar patienten i en öppen dialog ökar patienternas delaktighet samt patientsäkerheten. Bristande bemötande kan leda till att patientsäkerheten äventyras samt onödiga kostnader då obefogade åtgärder genomförs. LÄS MER
3. Att vara anhörig till en person med demenssjukdom : En allmän litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
4. "Datacentrerat värdeskapande för sakens skull, det blir man bara fattig på" : Datadrivet värdeskapande genom BDA för kundupplevelsehantering för online-magasin
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : The objective of this study is to explore how data-driven value can be created for online magazines through big data analytics for customer experience management. Big data analytics can help online magazines to gain insights into customer behavior, preferences, and needs, which can be used to create a better customer experience and provide assistance in the process of decision making. LÄS MER
5. Att lära med hjälp av en lärplatta : Barns röster om lärplattan i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Barn använder sig av digitala verktyg i allt tidigare ålder och digitala verktyghar fått större fokus i förskolans läroplan efter revideringen 2018, vilket medför högre krav på den digitala undervisningen i förskolan. Med föreliggande studie undersöks barns perspektiv på deras lärande i användningen av lärplattor i förskolan. LÄS MER