Sökning: "Kajsa Jensen"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Kajsa Jensen.
1. Att redovisa humankapital i konsultföretags årsredovisningar : Är det möjligt?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Att företag ska visa en så rättvisande bild av sin verksamhet som möjligt i årsredovisningarna har blivit ett allmänt accepterat faktum. Den här studien behandlar och granskar om och hur konsultföretag redovisar sitt humankapital samt om det är möjligt att komplettera årsredovisningen med en icke obligatorisk humankapitalsvärderingsmodell, likt hur GRI fungerar idag. LÄS MER
2. Sustainable Consumption : Measuring sustainable consumption behaviour on the Swedish fashion market
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The purpose of this study is to define what data could be used to describe consumers’ actual behaviour when it comes to consumption of sustainable fashion. The perspective is both in terms of finding variables that describe the actual behaviour of sustainable consumption, and to create an appropriate measuring tool that can be used to measure those behaviours. LÄS MER
3. När identitet och image möts : En fallstudie
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I den här uppsatsen har en fallstudie genomförts för att ta reda på hur väl ett företags identitet överensstämmer med dess image. Företaget i uppsatsen genomförde år 2010 en nylansering av sitt koncept där de förändrade sitt sortiment, sitt utseende och vad de kommunicerade ut till sina kunder. LÄS MER
4. Säljarens roll i framtidens butik
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att utröna hur den personliga servicen mellan kund och näringsidkare, i ett mindre klädföretag inom konfektionsbranschen, kommer att se ut i framtiden. Med personlig service menar vi hur säljpersonalen arbetar utifrån SERVQUAL-modellens fem dimensioner för att skapa en bättre kundrelation. LÄS MER