Sökning: "Kajsa Karlsson"

Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade orden Kajsa Karlsson.

  1. 11. Vem väljer du att vara på sociala medier? En studie om influencers betydelse för unga kvinnors konsumtion och identitetsskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kajsa Karlsson; Rosanna Wilisoo; [2020]
    Nyckelord :sociala medier; influencers; konsumtion; unga kvinnor; social identitet; social kategorisering; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 12. Praktisk användning av 3D-printing efter CT-undersökningar : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Evelina Gillsand; Kajsa Karlsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 13. Artins förmodan: p-adiska tal, ändliga kroppar och ekvationer utan heltalslösningar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaper

    Författare :Alexander Karlsson; Markus Klyver; Kajsa Wahl; [2019-07-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper is based on Artin's conjecture concerning homogeneous polynomial equations. The conjecture is false in general but it is still true in many cases. One of our goals is to motivate why the conjecture is formulated the way it is. Moreover, we present a counterproof to the conjecture and we prove the conjecture in one specific case. LÄS MER

  4. 14. ”INGEN INFORMATION ÄR OCKSÅ INFORMATION” En studie om den interna kommunikationens roll under förändring

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Kajsa Gyså Karlsson; [2017-08-28]
    Nyckelord :kommunikation; organisationsförändring; information;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka vilken betydelse den interna kommunikationen har i en organisationsförändring, samt vilka konsekvenser en bristfällig kommunikation i en organisationsförändring kan få. Teori: För att förstå den interna kommunikationens roll i en organisationsförändring analyseras insamlat material i förhållande till teorier om kommunikationens två mål, Kotters åttastegs-modell och Elvings forskningsmodell om organisationskommunikation. LÄS MER

  5. 15. ATT TÄLJA EN KLÄNNING ELLER SY EN DÖRR - en autoetnografisk undersökning av en slöjdprocess

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Kajsa Horner; [2017-06-28]
    Nyckelord :Recycling; creative; clothes;

    Sammanfattning : The goal to this study is to find a way to create clothes in a slojd - and craft context, and to connect it to history, present and the future. In cause of the negative impact the textile industry has on the environment it is hard not talk about create clothes with out this in consideration. LÄS MER