Sökning: "Kajsa Lundström"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Kajsa Lundström.
1. Navigability of a Web Application : How different factors alter the perceived navigability of a web application focused on letting users rent out private belongings
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The primary aim of this study was to examine the effects of a web application’s navigability on user satisfaction. This was studied by developing a web application for the rental of pri- vate belongings such as tools, party equipment, outfits, et cetera. The study’s scope was hav- ing students at Linköping University as the target group. LÄS MER
2. Implementering av V2G i mobilitetshuset Dansmästaren : En modelleringsstudie
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för fysik och astronomiSammanfattning : Uppsala’s population and infrastructure is expanding at a fast rate. This results in problems with supplying sufficient electrical power during peak hours such as early mornings and late evenings. LÄS MER
3. En analys av läromedel för lågstadiet : Med fokus på hur området bråk i årskurs 3 förhåller sig till styrdokument och det sociokulturella perspektivet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
4. Barn- och äldreperspektiv i svensk stadsplanering : En komparativ studie
Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Både i Sverige och i de flesta länder förväntas en befolkningsförändring de kommande åren, med en växande befolkning. Där det framförallt är gruppen barn och gruppen äldre som förväntas växa mest och därmed förväntas gruppen medelålders att minska. LÄS MER
5. "Trygghet är en port till lärandet" Förskollärares syn på hur trygghet gynnar barns lärande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka sambandet mellan trygghet och lärande utifrån förs-kollärares perspektiv. En kvalitativ metod användes i genomförandet av studien. För att få en fördjupad förståelse intervjuades åtta förskollärare om deras tankar kring trygghet och lärande. LÄS MER