Sökning: "Kajsa Pålsson"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Kajsa Pålsson.

  1. 1. AI and cloud computing are changing the way international companies operate - or do they, quite yet? A single case study on how digital tools within a digital company’s value chain has affected its internationalization process

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Kajsa Pålsson; Miriel Sissonen; [2023-07-19]
    Nyckelord :digitalization; artificial intelligence; cloud computing; digital value chain; internationalization; ICT industry;

    Sammanfattning : Artificial Intelligence and cloud computing services are increasing in popularity among international companies within the ICT industry. Research shows that in order to maintain competitive advantages, companies need to keep up with technological development and implement digital tools in their value chains. LÄS MER

  2. 2. Nature experiences for human wellbeing and Human-Nature Connection

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för byggnadsteknik, energisystem och miljövetenskap

    Författare :Ikumi Maekawa; Kajsa Pålsson; [2023]
    Nyckelord :Human wellbeing; Human-Nature Connection; HNC; Nature experience; Characteristics of nature experience; Organisations;

    Sammanfattning : Our contact with nature is decreasing in what has been referred to as the “extinction of experience”. Consequences of the loss of nature experiences are far-reaching and involve not only changes in health and wellbeing, but also changes emotions, attitudes, and behaviour towards nature. LÄS MER

  3. 3. Konsumentens upplevelse av gröna hållbara åtaganden: Greenwash eller brainwash?

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emmie Alwert; Kajsa Pålsson; [2022]
    Nyckelord :Greenwashing; sustainability; sustainable development; Corporate Social Responsibility; konsumer; konsuming behaviour; eco-labeling; marketing; green-marketing; green trust; Sweden;

    Sammanfattning : Greenwashing is considered a global issue and refers to a process of conveying false information and marketing about a company's products and how they are produced. Greenwashing in marketing will give consumers the belief that a company is more eco-friendly than it really is and leads to unsustainable claims. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetsmärkningarnas påverkan vid konsumenters val av kaffe En kvalitativ studie ur ett konsumentperspektiv på hållbarhetsmärkningar på kaffe

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ifrah Muhudin; Kajsa Pålsson; [2021-06-30]
    Nyckelord :Hållbarhet; Hållbarhetsmärkt kaffe; Hållbarhetsmärkningar; Köpbeteende; Konsumtionstrend; Betalningsvilja; Attityder.; Sustainability; Sustainability labeled coffee; Sustainability labels; Buying behaviours; Consumption trend; Willingness to pay; Attitudes.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka, öka förståelsen om svenska konsumenters uppfattningar och attityder gentemot hållbarhetsmärkningar på kaffeprodukter samt de faktorer som påverkar konsumenters val vid köp av kaffe. Arbetet utgår ifrån en kvalitativ metod med kvantitativa inslag. LÄS MER

  5. 5. “Vi är viktiga för förskolan!” - En uppsats om hur vikarien upplever och hanterar sin roll i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nina Hansson; Kajsa Pålsson; [2019]
    Nyckelord :Fenomenologi; förskola; intervju; upplevelser; vikarier;

    Sammanfattning : Fokus i media ligger på stora barngrupper, bristen på utbildad personal samt den ordinariepersonalens arbetssituation inom förskolan. Vår upplevelse från den verksamhetsförlagdautbildningen har gjort oss nyfikna på hur vikarien upplever sin roll och plats i förskolansverksamhet med tanke på de diskussioner som förs i media. LÄS MER