Sökning: "Kam kunder"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Kam kunder.

  1. 1. Key Account Managements värde för säljande tjänsteföretag

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Magnus Grönhult; Felicia Karlsson; [2015]
    Nyckelord :KAM; Key Account Management; Key Account Manager; Business-to-business; Value creation; Value; KAM; Key Account Management; Key Account Manager; Business-to-business; Värdeskapande; Värde;

    Sammanfattning : Att skapa starka och långsiktiga relationer till sina kunder har för företag blivit en nödvändighet i den industriella marknadsföringen, där relationerna i sig själva kan ses som den viktigaste tillgången för verksamheten. Från området inom relationsmarknadsföring har Key Account Management vuxit fram och blivit ett populärt begrepp, där en koncentrerad mängd av företagets kunder prioriteras högre än övriga. LÄS MER

  2. 2. Investera i dina kunder med hjälp av Key Account Management

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Johanna Richardsson; [2014]
    Nyckelord :Key Account Management; KAM; key account management; Account Management; Relationship Marketing; Marketing; Customer Relations; Business to business relations; Key Account Management; KAM; Account Management; Nyckelkundsbearbetning; Relationsmarknadsföring; Marknadsföring; Kundrelationer; Kommunikation; Business to business relations;

    Sammanfattning : Titel: Investera i dina kunder med hjälp av Key Account Management Bakgrund: För företag på dagens högt konkurrerande och ständigt föränderliga marknad krävs en väl strukturerad planläggning och nya metoder för långsiktig överlevnad. Den traditionella marknadsföringen flyttar fokus och introducerar Key Account Management utifrån det faktum att kundfokus och relationsmarknadsföring blivit allt viktigare, inte minst på den industriella marknaden. LÄS MER

  3. 3. Värdeskapand till följd av Key Account Management

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Madelene Laghamn; Lovisa Törnblom; [2012]
    Nyckelord :Key Account Management; value; measuring; integration; definition; Key Account Management; värde; mätning; integration; definition;

    Sammanfattning : Bakgrund: Logiken bakom Key Account Management (KAM) bygger på att en liten andel av ett företags kunder står för den största delen av dess intäkter. Vid KAM väljer företag ut dessa strategiskt mest viktiga kunder, kallade nyckelkunder och tillägnar dessa mer resurser och uppmärksamhet jämfört med de ordinarie. LÄS MER

  4. 4. Från produkfokuserad till kundorienterad – En fallstudie av Key Account Managements roll i en strategiförändring på en industriell marknad.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Erasmie; Jakob Qvarnström; [2011]
    Nyckelord :Management of enterprises; management; Företagsledning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Från produkfokuserad till kundorienterad – En fallstudie av Key Account Managements roll i en strategiförändring på en industriell marknad. Seminariedatum: 2011/05/20 Ämne/kurs: FEKP90 – Examensarbete på magisternivå 30hp, inriktning marknadsföring Författare: Mattias Erasmie, Jakob Qvarnström Handledare: Jens Hultman Fem nyckelord: Marknadsorientering, Industriell marknadsföring, kundrelationer, Relationsmarknadsföring, Key Account Management. LÄS MER