Sökning: "Kamratbedömning engelska"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Kamratbedömning engelska.

  1. 1. Assessment in English on the Upper Secondary Level : Teachers' experiences of formative assessment: a comparison between theories and practices

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Melissa Quach; [2020]
    Nyckelord :Formative assessment; English; Upper secondary level; Self-assessment; Peer-assessment; Feedback; Assessment; Teachers perceptions; Formativ bedömning; Engelska; Gymnasiet; Egenbedömning; Kamratbedömning; Återkoppling; Bedömning; Lärares uppfattningar;

    Sammanfattning : The aim of this study was to compare practices of assessment with theory. Three teachers on the upper secondary level in English were interviewed. LÄS MER

  2. 2. "Man vill bara slippa F:et" : Hur två gymnasieelever i läs- och skrivsvårigheter upplever engelskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Kristin Sandberg; [2018]
    Nyckelord :Reading- and writing difficulties; phenomenology; life-story interview; academic self-concept; assessment of learning; Läs- och skrivsvårigheter; fenomenologi; livsberättelse; akademisk självbild; bedömningspraktiker;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att förstå hur två gymnasieelever i läs- och skrivsvårigheter, på olika yrkesprogram, upplever sin undervisning i kursen Engelska 5. Följande frågeställningar har valts för att nå studiens syfte: Hur upplever eleverna att deras läs- och skrivsvårigheter påverkat deras studieresultat i kursen Engelska 5? Hur upplever eleverna att studieresultaten i kursen Engelska 5 påverkat den akademiska självbilden? Hur upplever eleverna olika bedömningspraktiker i engelskundervisningen? Studien har en kvalitativ ansats med livsberättelseintervju som metod. LÄS MER

  3. 3. Ett nytt sätt att tänka : En studie av fem lärares syn på bedömning och betygssättning i Engelska 5

    Magister-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Emilie Billow; [2012]
    Nyckelord :assessment for learning; formative assessment; peer assessment; feedback; syllabus; grading criteria; holistic assessment; bedömning för lärande; formativ bedömning; kamratbedömning; återkoppling; ämnesplan; kunskapskrav; holistisk bedömning;

    Sammanfattning : Sedan 1990-talet har Sverige ett kunskaps- och målrelaterat bedömningssystem i skolan där eleverna blir bedömda och betygsatta utifrån ämnesplan och kunskapskrav. I samband med den nya skolreformen 2011 reviderades innehållet i dessa styrdokument. LÄS MER