Sökning: "Kandidatuppsats mälardalen data"
Visar resultat 11 - 15 av 37 uppsatser innehållade orden Kandidatuppsats mälardalen data.
11. En Studie Om Förändringen Av Redovisningskonsultens Arbetsroll Till Följd Av Digitaliseringen
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum:2022-06-02 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola Författare: AL Hano Faro, Sura George 920101 Alen Jajeno 971228 Mohammad Jamal 000910 Title:En studie om förändringen av redovisningskonsultens arbetsroll till följd av digitaliseringen Handledare:Ulla Pettersson Nyckelord: Redovisningskonsult, auktoriserad redovisningskonsult, kompetenskrav, digitalisering,profession, legitimitet, digitalisering inom redovisning Frågeställningar: • Vilken förändring har digitaliseringen medfört på redovisningskonsultens arbetssätt och arbetsuppgifter under de senaste 10-15 åren? Hur har redovisningskonsultens kompetenskrav förändrats under de senaste 10-15 åren med hänsyn till digitaliseringen? Syfte: Syftet är att undersöka vad digitaliseringen medfört för förändringar till redovisningskonsultens arbetsuppgifter, arbetssätt samt kompetenskraven under de senaste 10-15 åren. Metod: Under arbetet kommer en kvalitativ explanatorisk metod att tillämpas, vilket omfattar ett antal intervjuer med både auktoriserade såväl som icke auktoriserade redovisningskonsulter. LÄS MER
12. INDIVIDANPASSAD ELLER ÖVERVAKAD? : En kvantitativ studie om olika generationers attityder gentemot individanpassad marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 2022-01-12 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Eriksson Nils, 95/11/20 Gissler Robin, 93/09/27 Title: Personalized or monitored? A quantitative study regarding different generations’ attitudes towards personalized marketing. Tutor: Ulf Andersson Keywords: Personalized Marketing, Personal integrity, Attitude, Generation X & Z Research questions: RQ1: In which aspects does the attitude towards personalized marketing differ between consumers in Generation X and Generation Z? RQ2: How does the attitudes of consumers within Generation X and Generation Z affect their consumption of products from companies using personalized marketing? Purpose: The purpose of this paper is to explore whether the attitude towards personalized marketing differs between Generation X and Generation Z. LÄS MER
13. Individanpassad marknadsföring på Instagram och dess påverkan på konsumenter : En kvantitativ studie om konsumenters attityder gentemot individanpassad marknadsföring på Instagram
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2022-01-14 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Elin Linnakallio Melinda Grennäs (96/10/26) (98/06/08) Titel: Individanpassad Marknadsföring på Instagram och dess påverkan på konsumenter: En kvantitativ studie om konsumenters attityder gentemot Individanpassad Marknadsföring på Instagram. Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Individanpassad Marknadsföring, Engagemang, Instagram, Beteendeintention, Attityd, Förtroende Frågeställning: Vilken attityd har konsumenterna gentemot individanpassad reklam på Instagram? Vilka faktorer påverkar köpintentionen hos konsumenterna när de exponeras för individanpassad marknadsföring på Instagram? Syfte: Studien syftar till att undersöka konsumenters attityder gentemot individanpassad reklam på Instagram. LÄS MER
14. Blockchain och det föränderliga revisionsarbetet : En studie om förändringen av revisorsprofessionen till följd av Blockchain
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2022-06-02 Titel: Blockchain och det föränderliga revisionsarbetet – En studie om förändringen av revisionsprofessionen till följd av Blockchain Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens universitet Författare: Jessica Angelique Matini & Danijella Matic & Kelly Vanessa Tapias Piedrahita (1997-01-17) (2000-05-10) (1993-08-16) Handledare: Aija Voitkane Nyckelord: Blockchain, professionsteori, revisorsprofessionen, digital utveckling Syfte: Studien ämnar bidra med ökad förståelse för revisionsprofessionens föränderlighet i samband med digital utveckling såsom blockchain-teknologin och samverkan mellan dessa. Metod: I studien tillämpas en kvalitativ metod med en deduktiv forskningsansats. LÄS MER
15. Att leda och motivera på distans : En kvalitativ studie om hur ledare motiverar på distans
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 2022-06-01 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Asaad, Jonathan (99/07/12) Haddad, Ribal (99/03/04) Kara, Sercan (99/11/18) Titel: Att leda och motivera på distans Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Ledarskap på distans, distansarbete, motivation, digital kommunikation, SDT, McClelland Forskningsfrågor: FF1) Hur arbetar ledare för att motivera medarbetare på distans? FF2) Hur interagerar och kommunicerar ledare och medarbetare på distans? Syfte: Utifrån tidigare studier kring ledarskapsrollen på distans är det tydligt att övergången till ledarskap på distans kommer med utmaningar. En av dessa utmaningar är kopplad till motivation. LÄS MER