Sökning: "Kandidatuppsats mälardalen data"

Visar resultat 6 - 10 av 37 uppsatser innehållade orden Kandidatuppsats mälardalen data.

  1. 6. Belöningssystem och inre motivation inom bemanningsbranschen : En studie om hur belöningssystem påverkar den inre motivationen hos anställda i två olika bemanningsföretag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Simon Melkemichel; Filip Filiposki; [2023]
    Nyckelord :Inre motivation; Belöningssystem; Incitament; Monetär; Icke-Monetär; Self-Determination Theory SDT ; Autonomi;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 för slutseminarium Titel: Belöningssystem och inre motivation inom bemanningsbranschen - En studie om hur belöningssystem påverkar den inre motivationen hos anställda i två olika bemanningsföretag Författare: Simon Melkemichel & Filip Filiposki Nivå: C-nivå Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Nyckelord: Inre motivation, Belöningssystem, Incitament, Monetär, Icke-Monetär, Self-Determination Theory (SDT), Autonomi Bakgrund: Bemanningsbranschen i Sverige startade med "Stockholms Stenografservice" år 1953 och kämpade mot arbetsförmedlingsmonopolet för att bedriva verksamheten. Avreglering av branschen skedde till slut år 1993. LÄS MER

  2. 7. Digitalisering inom detaljhandeln : En fallstudie om hur digitalisering påverkar kundnära personal inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Axel Sedin; Daniel Eriksson; Max Hedström; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; retail; co-worker; employee; Digitalisering; detaljhandel; medarbetare; anställda;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Axel Sedin, Daniel Eriksson, Max Hedström Titel: Digitalisering inom detaljhandeln - En fallstudie om hur digitalisering påverkar kundnärapersonal inom detaljhandeln Handledare: Peter Ekman Nyckelord: Digitalisering, detaljhandel, medarbetare, anställda Forskningsfråga: Vilka aspekter påverkar medarbetarnas upplevelser av digitalisering inomdetaljhandeln? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka drivande aspekter som påverkar attityden tilldigitalisering, samt hur detta påverkar kundnära personal på svenska detaljhandelsföretag. Studienhar ett särskilt fokus på medarbetares individuella upplevelser, både positiva och negativa, till vilka aspekter som är av värde för att acceptera teknologi. LÄS MER

  3. 8. Rekryteringsprocesser i Teori och Praktik : En kvalitativ fallstudie om Eskilstuna kommun

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Kristian Dabeski; Sami Eid Mohammad; [2023]
    Nyckelord :Idealtypiska rekryteringsprocesser; 360 modellen; Bedömningscirkeln och 12-stegs modellen;

    Sammanfattning : Date: 2023-05-30Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 creditsInstitution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Kristian Dabeski Sami Eid Mohammad (02/02/24) (01/04/19)Title: Recruitment processes in Theory and PracticeSupervisor: Johan Grinbergs Keywords: Ideal Recruitment process, 360˚ model, the Assessment Circle and 12-step model Research questions: What challenges and consequences can arise when there is a gap between the organisation’s theoretical and practical application of recruitment processes?How can the ideal-typical recruitment processes be evaluated based on usability and applicability in practice?Purpose: The purpose of this study is to study a recruitment process and deepen understanding of recruitment processes using ideal-typical recruitment models.Method: This study uses a qualitative research method with semi-structured interviews to collect empirical data from interviewees with different experience in recruitment. LÄS MER

  4. 9. Användargenererat innehåll på TikTok och dess påverkan: En kvantitativ undersökning av generation Z's köpintention och köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alva Landberg; Emma Inge; Felicia Schönning; [2023]
    Nyckelord :Attitudes; Electronic Word of Mouth eWOM ; Generation Z; Purchase decision; Purchase intention; TikTok; User Generated Content UGC ; Användargenererat innehåll; Attityder; Elektronisk Word of Mouth eWOM ; Generation Z; Köpbeslut; Köpintention; TikTok;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Alva Landberg (96/07/03), Emma Inge (98/02/15), Felicia Schönning (98/11/02)                                                                                 Titel: Användargenererat innehåll på TikTok och dess påverkan; En kvantitativ undersökning av generation Z's köpintention och köpbeslut Handledare: Pejvak Oghazi Nyckelord: Användargenererat innehåll, Attityder, Elektronisk Word of Mouth (eWOM), Generation Z, Köpbeslut, Köpintention, TikTok Forskningsfrågor: (1) Hur påverkar användandet av TikTok generation Z’s köpbeslut? (2) Har användargenererat innehåll på TikTok något samband med generation Z’s köpintention? (3) Hur påverkas generation Z’s köpbeslut av användargenererat innehåll på TikTok? (4) Hur påverkar användandet av TikTok generation Z’s attitydkomponenter; kognitiv, affektiv och beteende? (5) Vilka skillnader finns mellan generation Z och millennials vid användandet av TikTok?   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka ifall användargenererat innehåll på sociala medieplattformen TikTok påverkar generation Z's köpintention och köpbeslut. Metod: Studien är baserad på en kvantitativ forskningsansats där primärdata samlats in i form av en digital enkätundersökning. LÄS MER

  5. 10. Marknadsförarens överlevnad : Säkra kundretention i en AI-driven värld

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sara Nyström; Maja Axell; Jemima Bjurhager; [2023]
    Nyckelord :Kundretention; Artificiell Intelligens; Marknadsföring; Möjligheter; Utmaningar; Lojalitet; Kundretention; Artificiell Intelligens; Marknadsföring; Möjligheter; Utmaningar; Lojalitet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum:   2023-05-30 Nivå:    Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution:   Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare:  Maja Axell  Jemima Bjurhager  Sara Nyström Titel:   Marknadsförarens överlevnad: Säkra kundretention i en AI-driven värld Handledare:   Rana Mostaghel Nyckelord:   Kundretention, Artificiell Intelligens, Marknadsföring, Möjligheter,    Utmaningar, Lojalitet Forskningsfrågor:  Vilka möjligheter och utmaningar kan identifieras vid implementeringen    av artificiell intelligens i marknadsföring för att optimera kundretention?    Hur kan marknadsförare effektivt hantera de utmaningar som kan uppstå    vid användningen av artificiell intelligens inom        retentionsmarknadsföring? Syfte:   Att identifiera möjligheter och utmaningar med att använda AI inom    marknadsföring för att optimera kundretention, samt undersöka hur      marknadsförare kan hantera dessa utmaningar.  Metod:   Induktiv forskningsansats, där data insamlades genom en kvalitativ     fallstudie med 13 semistrukturerade intervjuer. LÄS MER