Sökning: "Kapferers brand identity prism"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden Kapferers brand identity prism.
6. När identitet och image möts : En fallstudie
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I den här uppsatsen har en fallstudie genomförts för att ta reda på hur väl ett företags identitet överensstämmer med dess image. Företaget i uppsatsen genomförde år 2010 en nylansering av sitt koncept där de förändrade sitt sortiment, sitt utseende och vad de kommunicerade ut till sina kunder. LÄS MER
7. Företags sociala ansvar och deras varumärkesidentiteter : en studie kring hur tre företag använder CSR för att påverka sina varumärken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Dagens konsumenter efterfrågar i allt större utsträckning företagens engagemang gentemot miljö och samhälle. För vissa är Corporate Social Responsibility, CSR, ett krav för att konsumera en tjänst eller produkt. Verksamheter som arbetar med CSR kan stärka sina varumärken samt differentiera sig mot konkurrenterna i branschen. LÄS MER
8. Styr uppfattningen om dig själv : En studie i hur chefredaktörer för modemagasin arbetar med sina personliga varumäkesidentiteter
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : The theory chapter is based on a model about brand identity, “Brand Identity Prism” (Kapferer, 2008, s.183). This model contains six elements which we have supplemented with theories about personal branding. This because the focus and theory on a person's brand identity is almost non-existent. LÄS MER
9. Battle of the Produce
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of our thesis is to explore different plausible scenarios concerning the future of the Swedish produce industry with regards to branding. Methodology: In order for us to answer the research question and fulfill its purpose, we have utilized a qualitative approach combined with of both an inductive and deductive theoretical approach. LÄS MER