Sökning: "KappAhl marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden KappAhl marknadsföring.
1. E-handel eller fysisk handel - det handlar bara om handel. : En kvalitativ studie om hur detaljhandelsföretag kan skapa en enhetlig upplevelse genom implementering av en omnikanalstrategi.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Detaljhandeln har förändrats i och med digitaliseringens framfart. Teknikens utveckling tillsammans med en större andel uppkopplade konsumenter innebär nya försäljnings- och marknadsföringskanaler för detaljhandlare. LÄS MER
2. Vill du ha en påse? : Hur en påse skapar ökad kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Textilmarknaden blir allt mer utsatt för konkurrens. Företag måste idag vara duktiga på att erbjuda konsumenter något utöver det vanliga för att hålla sig kvar på marknaden. LÄS MER
3. #regram - en netnografisk studie av de svenska klädkedjorna Gina Tricots, H&Ms och KappAhls konton på Instagram
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Sociala medier tillsammans med Instagram tar mer och mer plats i dagens samhälle och företag ställer sig ständigt frågan hur de bör marknadsföra sig där. Denna studie undersöker den uppkommande strategin regram, vilket innebär en återupprepning av en redan publicerad bild på Instagram. LÄS MER
4. Affärsutvecklingsprojekt för XLNT
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Antalet kraftiga människor ökar i Sverige enligt Statistiska Centralbyrån. Behovet av kläder i större storlekar har därmed blivit mer utbrett. KappAhl har sedan 1997 haft en kollektion vid namn XLNT som vänder sig till detta marknadssegment. XLNT är idag ett relativt känt och inarbetat varumärke som har vuxit stadigt. LÄS MER
5. Marknadsföring genom kundklubbar i Åhléns och Kappahl : Vilka positiva resultat medför det för butikerna och hur reagerar kunder på detta?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Dagens samhälle erbjuder ett allt svårare marknadsföringsklimat med många konkurrenter. Teknologin har fått en stor plats i det dagliga livet och allt fler företag kommunicerar via kundklubbar genom kanaler som mobil marknadsföring. LÄS MER