Sökning: "Karin Alm"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden Karin Alm.
11. Är jag välkommen : Om tillgängligheten till fritidsaktiviteter för ungdomar med lätt till måttlig utvecklingsstörning från ett inifrån perspektiv
Magister-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie var att beskriva och analysera hur ungdomar med utvecklings störning upplever sin fritid. Genom intervjuer ville jag få ett inifrånperspektiv på hur sju ungdomar 12 – 18 år upplever tillgängligheten till olika fritidsaktiviteter samt vad en meningsfull fritid betyder för dem. LÄS MER
12. Effects of In-store Promotions on Brand Awareness
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Effects of In-store Promotions on Brand Awareness Date of the Seminar: June 2nd Course: BUS 808. Master thesis in international marketing Author: Luiz Gustavo Pinke Rodrigues Advisor: Karin Alm Examinator: Ulf Johansson Keywords: In-store promotion, Brand Awareness, Consumer buying intention, Retailer, Point-of-Purchase Thesis purpose: This thesis is aiming at bringing brand into consideration by investigating the effects in-store promotions have on brand awareness in consumers’ real shopping experience. LÄS MER
13. LÄS- OCH SKRIVLÄRANDE FÖR ELEVER MED ANNAT MODERSMÅL ÄN SVENSKA - Intervjuer och observation om hur lärarna arbetar med flerspråkiga elevers läs- och skrivlärande.
C-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningSyftet: Syftet med studien har varit att belysa vilka metoder som fungerar bäst för två ellerflerspråkiga barn som lär sig läsa och skriva.Huvudfrågor: Använder pedagogerna medvetna metodval vid läs- och skrivundervisning?Vilka metoder är mest förekommande i dessa val? Hur motiverar lärarna sina val av metoder?Teorin: Metoderna som vi beskrivit i arbetet är uppdelade efter två olika utgångspunkter i läs-och skrivutveckling: analytiskt perspektiv och syntetiska perspektivet. LÄS MER
14. Point of Purchase TV-Screens - An Analysis of Gender and Generations in the In-Store Retail Environment
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Point of Purchase TV-screens - An analysis of Gender and Generations in the In-store-Retail-Environment Date of Seminar: May 29th 2007 Course: BUS 809, Master Thesis in International Marketing and Brand Management. Authors: Søren Berg Jørgensen, Daniel McCartney and Ben Wallenborn. LÄS MER
15. Mjölkkors välbefinnande i AMS och konventionell lösdrift : skillnader i beteende och hormonstatus för oxytosin och kortisol mellan kor av hög och låg social rang
L3-uppsats, SLU/Dept. of Animal Nutrition and ManagementSammanfattning : The purpose with this study was to investigate how the behaviour and physiological parameters differ between high ranked and low ranked cows, and between cows in an automatic milking system verses conventional milking parlour. The study was carried out at the Kungsängen research Centre, Department of animal nutrition an management, Swedish University of Agriculture Sciences, Uppsala. LÄS MER