Sökning: "Karin B Alm"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Karin B Alm.

  1. 1. Hur upplever konsumenter handelns egna varumärken och leverantörernas varumärken i förhållande till varandra och i dagligvaruhandelns butikskontext?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin B Alm; [2003]
    Nyckelord :Handelns egna varumärken EVM ; producerande leverantörers varumärken LVM ; butikskontext; konsumentperspektiv; Categoryent Management; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie inom den svenska dagligvaruhandeln är att studera vilken attityd konsumenter har och varför, när de värderar utbudet av EVM och LVM i butiken. Jag ville ta reda på vilka attibut och känslomässiga värden det är som påverkar konsumenten när, hon/han i sitt medvetnade positionerar EVM och LVM i förhållande till varandra. LÄS MER

  2. 2. Hur VD:n ser på sin ledningsgrupp

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Robert Bruhn; Henrik Ask; Karin B Alm; Jakob Schnaider; [2003]
    Nyckelord :ja-sägare; team; rollkompletterande; funktionsbevakare; VD; ledningsgrupp; djävulens advokat; mångfald; gruppstorlek; ledarskap; beslutsfattande; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Dagens verklighet består för de flesta företag av en alltmer föränderlig omvärld med ökade kommunikationsmöjligheter. Detta medför även en ökad konkurrens vilket i sin tur medför att arbetsklimatet på företagen blir allt tuffare, för såväl de anställda som ledningen och dess VD. LÄS MER