Sökning: "Karin Engstrand"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Karin Engstrand.
1. INTERMEDIÄR SAMVERKANSSTYRNING med fokus på social innovation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/FörvaltningshögskolanSammanfattning : Syfte: Med vår studie ämnar vi bidra till ökad kunskap om vilka roller intermediären tar och vilka strategier hen använder sig av vid samverkansstyrning av idéer med potential att utvecklas till sociala innovationer på arbetsmarknaden. Teori: Den teoretiska ramverket utgörs av samverkan, den intermediära aktören samt interorganisatorisk styrning. LÄS MER
2. Upsetting Offsets : A case study of Colombia and their legislation of biodiversity offsetting
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Title: Upsetting Offsets - A case study of Colombia and their legislation of biodiversity offsetting Authors: Linda Levin and Linda Olsson Supervisor: Åsa-Karin Engstrand Background: The global loss of biodiversity is a very timely debate, and experts are actively working on finding new ways to lessen and reverse the negative impacts placed on the environment. One such way is biodiversity offsetting and it is a methodology that is becoming more prevalent within national environmental legislations. LÄS MER
3. Delaktighet i förskolan -och det deliberativa samtalets förekomst
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Enligt läroplanen för förskolan har pedagoger på förskolan förutom ett omsorgsuppdrag att se till barns demokratiska fostran. Det är detta demokratiuppdrag som vi vill belysa med vårt examensarbete. Det har vi gjort genom att intervjua rektor, pedagog och barn på en och samma förskola. LÄS MER
4. Läs- och skrivsvårigheter/dyslexi : -identifiering, åtgärder och diagnostisering
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhälls- och beteendevetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att ta reda på vad som ligger till grund för de åtgärder man som pedagog väljer för att hjälpa elever med läs- och skrivsvårigheter. Studien har även syftat till att ta reda på om man som pedagog resonerar annorlunda vid val av åtgärder beroende på om en elev har diagnosen dyslexi eller ej. LÄS MER