Sökning: "Karin George"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Karin George.
1. Tråkigt eller chill? : En studie av uppfattningar och tankar kring skolbibliotek hos icke-användare på fyra högstadieskolor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The aim of this bachelor thesis is to explore the reasons fifteen-year-old students give for not using their school library. One of the objectives of this study is to contribute to increasing the relevance of school libraries for as many students as possible by investigating what non-users think of their school library. LÄS MER
2. Dystopiernas möjligheter : En litteraturdidaktisk studie om hur dystopisk skönlitteratur kan användas i ämnesövergripande arbete
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : I det här arbetet undersöker vi hur man kan arbeta med dystopisk skönlitteratur som primärt verktyg i ämnesövergripande arbete på gymnasiet. Vi undersöker också hur ett sådant arbete kan främja elevernas kritiska tänkande och hur det kan gynna lärare i yrket. LÄS MER
3. Att leva för öppen ridå : En analys av övervakningstemat i tre dystopier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : .... LÄS MER
4. DÉSORDRES À PONDICHÉRY. A Paratextual Study of a Novel on a French Trading Post in India in the Late 1930s
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religionSammanfattning : The novel Désordres à Pondichéry by Georges Delamare (1897-1988) was published in Paris in 1938, dealing with the current situation in the French trading post Pondichéry. A preface by right-wing author Claude Farrère (1876-1957) expressed fear of Communism or anarchy in the city. LÄS MER
5. Problemskapande beteenden : Förebyggande och motverkande arbete enligt grundsärskolans personal
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)Sammanfattning : Bland elever som är i behov av särskilt stöd finns en grupp elever som benämns elever med problemskapande beteenden. Fokus ligger ibland under långa tidsperioder på att hantera beteendeproblematiken, under det att kunskapsutveckling och delaktighet ofta får stiga åt sidan. LÄS MER