Sökning: "Karin Lange"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Karin Lange.

  1. 1. Utformning och användning av prestationsbaserade belöningssystem : En studie av kunskapsintensiva företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Karin Johansson; Josefin Larsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Kunskapsnivå och kompetens har i dag blivit en avgörande faktor på arbetsmarknaden. Det har skett en stor ökning av sysselsättning i kunskapsintensiva företag, där företagen kännetecknas av högutbildad personal och hög kunskapsnivå. LÄS MER

  2. 2. Generation Ys investeringsbeteende : En kvantitativ studie om demografiska faktorers påverkan på långsiktig finansiell planering

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle; Högskolan Kristianstad/Avdelningen för Ekonomi och arbetsliv

    Författare :Karin Daun; Lisa Olsson; [2017]
    Nyckelord :Long-term financial planning; investment behavior; Generation Y; Generation X; demographic factors; Långsiktig finansiell planering; investeringsbeteende; Generation Y; Generation X; demografiska faktorer;

    Sammanfattning : Generation Y is the cohort that are facing the risk of being affected if the public pension system runs out of funds. Luckily enough time are at their favor with roughly 30 years until retirement. LÄS MER

  3. 3. Yngre förskolebarns lek med utomhusmaterial

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Karin och Ida Lange och Renemark; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Formativ bedömning-motsvarar elevens upplevelser lärarens intentioner

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Karin Guntell; [2012]
    Nyckelord :bedömning; vuxenutbildning; elevperspektiv; formativ bedömning; yrkesutbildning;

    Sammanfattning : Bakgrund till denna studie är att jag länge varit nyfiken på var lärare och elev möts i det arbetssätt som benämns formativ bedömning, men också var de kanske inte möts. Vidare har jag velat ge ett elevperspektiv på formativ bedömning, en infallsvinkel jag tycker mig sakna i forskning och debatt. LÄS MER