Sökning: "Karin Lundmark"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Karin Lundmark.
1. Med Facebook som partner : En studie av två medieföretags användning av Facebook, samt publikens respons.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : This study has examined how two local media companies use Facebook in their operation. The two companies surveyed are P4 Kalmar Sweden Radio and the Barometer OT in Kalmar. LÄS MER
2. "Jag är inte fullärd men har blivit mycket bättre" : En interventionsstudie om elevers avkodningsförmåga med BrAvkod och Trugs i åk.3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : The aim of the study was to explore how the decoding ability of pupils with reading difficulties was influenced by an intervention in decoding. The study was conducted with two different methods, BrAvkod and Trugs, that have been developed to train pupils reading ability. LÄS MER
3. Ögonblickens ömhet : Sune Jonsson i det litterära landskapet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
4. EU:s antitrustregler och förhållandet till näringsfriheten : En analys av de teoretiska riskerna för att antitrustregleringens påföljder begränsar näringsfriheten för de överträdande företagen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Juridiska institutionenSammanfattning : Den grundlagsstadgade näringsfriheten är av stor betydelse för Sveriges välstånd. Den får därför endast inskränkas av i huvudsak lagstiftning som skyddar angelägna allmänna intressen. LÄS MER
5. Kompetens och kundvärde : En studie om systemkamerakunders värdeskapandeprocess
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att ge en ökad förståelse för hur kundvärde skapas genom att studera vid vilka tidpunkter värdeskapandet sker, vilken typ av aktiviteter som påverkar värdeskapandet, vilka aktörer som är delaktiga i det och vilka aktörer som styr värdeskapandeprocessen. Det teoretiska ramverket utgår från de två värdeperspektiven Service-Dominant Logic och Customer-Dominant Logic. LÄS MER