Sökning: "Karin Revenhorn"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Karin Revenhorn.

  1. 1. "Jag bryr mig egentligen inte, men det är något med Instagram..." : En fenomenologisk analys utifrån ungdomars upplevelser av sociala interaktioner på Instagram

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Karin Revenhorn; [2018]
    Nyckelord :Instagram; instagramanvändning; sociala medier; medieplattform; identitet; självkänsla; sociala interaktioner; socialt samspel; ungdomar; tonåringar; skolans uppdrag;

    Sammanfattning : Denna produktionsuppsats har syftat till att söka ytterligare kunskap och förståelse för hur ungdomar upplever deras sociala interaktioner på Instagram. Uppsatsen har intresserat sig för hur denna medieplattform påverkar ungdomars sociala samspel, identitetsskapande och självkänsla samt hur skolans uppdrag kan förstås i relation till ungas instagramanvändning. LÄS MER

  2. 2. Augmented reality och dess pedagogiska implikationer : en analys baserad på ett sociokulturellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Karin Revenhorn; Pontus Jansén; [2018]
    Nyckelord :AR; Augmented reality; sociocultural perspective; Vygotsky; ICT; Flow; motivation; learning attitudes; teaching; classroom; Augmented reality; AR; sociokulturellt perspektiv; Vygotsky; IKT; Flow; motivation; interaktivitet; attityd; teknik; praxis modellen; lärande; pedagogik; klassrumsundervisning;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to partly investigate what the application of Augmented Reality tools could look like within the context of formal classroom didactics and partly to discover how these pedagogical tools can be supported from a sociocultural perspective. The study shows that AR (Augmented reality) can provide an increased production of knowledge and motivation, and also develop a significantly more positive attitude towards the learning process and the teaching material. LÄS MER