Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Ledares och medarbetares syn på delaktighet vid ett flexibelt arbetssätt : Möjligheter och utmaningar

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Kajsa Fridell; Anna-Karin Sjögren Näs; [2022]
    Nyckelord :Participation; Remote work; Flexible working; Communication; Knowledge sharing; Leadership; TQM; Delaktighet; Distansarbete; Flexibelt arbetssätt; Kommunikation; Kunskapsdelning; Ledarskap; Offensiv kvalitetsutveckling;

    Sammanfattning : Vi lever i en värld av ständig utveckling och för att vara konkurrenskraftiga behöver organisationer följa med i denna utveckling. En förutsättning för innovationer och förbättringsarbete är förmågan att göra organisationens medarbetare delaktiga i arbetet. LÄS MER

  2. 2. Kvalité inom hållbarhetsrapporter med utgångspunkt i GRI:s sex principer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ida Sjögren; Karin Weiber; [2021]
    Nyckelord :GRI; Hållbarhet; Miljö; Hållbarhetsrapport; Kvalité;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie ämnar belysa om svenska klädesföretags hållbarhetsrapporters kvalité med utgångspunkt från Global Reporting Initatives (GRI) sex principer. Metod: Studien är en dokumentär forskning och tillämpar en kvalitativ forskningsstrategi med inslag av kvantitativa strategier i studiens innehållsanalys. LÄS MER

  3. 3. ”Det är inte ett stigma att få en diagnos, utan en möjlighet för skolan att söka hjälp” : – Hur gymnasielärare arbetar inkluderande med elever med funktionsvariationer i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Karin Sjögren; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study examines teachers' work with inclusion with students with functional variations; how the teachers work with support and inclusion in the classroom and what success factors and obstacles exist in the inclusion work are studied. The phenomena are analyzed on the basis of Bronfenbrenner's developmental ecological model based on different levels and how they affect teachers. LÄS MER

  4. 4. “Att bli accepterad är långt ifrån samma sak som att bli vald” : – Hur inkludering av elever med funktionsnedsättning påverkar attityder och sociala relationer hos elever utan funktionsnedsättning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Karin Sjögren; [2020]
    Nyckelord :inclusion; students with disabilities; students without disabilities; different characteristics; attitudes; social relations.; inkludering; elever med funktionsnedsättning; elever utan funktionsnedsättning; avvikande egenskaper; attityder; sociala relationer.;

    Sammanfattning : Denna litteraturstudies syfte är att belysa hur inkluderingsarbetet av elever med funktionsnedsättning uppfattas av och påverkar elever utan funktionsnedsättning. För att skapa en bild av detta undersöks attityder och sociala relationer hos elever utan funktionsnedsättnings samt vad som avgör vilka attityder och relationer som uppstår i samband med inkludering. LÄS MER

  5. 5. Dans i förskolan : en kvalitativ intervjustudie om pedagogersuppfattningar om och erfarenheter av dans i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Karin Sjögren; [2016]
    Nyckelord :dance; preschool; learning; creative; exploration;

    Sammanfattning : The aim of this study is to look into educators’ view on dance in preschools based on their interpretations of the curriculum for the preschool and their experiences of the field. The questions asked in this study were how does the educators interpret a specific goal of ambition in the curriculum for the preschool where dance is mentioned as one of many forms of expressions, how does the educators work with dance in the preschools and which are the educators opinions about dance in relation to learning and development. LÄS MER