Sökning: "Karin Wendt"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Karin Wendt.

  1. 1. Ensam i en gemenskap - Äldres upplevelser av ensamhet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Karin Sundström; Isabelle Wendt; [2020]
    Nyckelord :Close relationships; Elderly; Feelings of being unsafe; Loneliness; Nursing home; Social network;

    Sammanfattning : Our aim with this study was to examine older people's experiences of loneliness. Specifically, we investigated how loneliness affects the elderly, how it is expressed, and what its sources are. LÄS MER

  2. 2. Betydelsen av att hitta sig själv - i läseboken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Karin Wendt; [2017]
    Nyckelord :diskursanalys; kritisk litteracitet; läsebok; mångkulturell; språklig socialisation;

    Sammanfattning : Sammanfattning/abstraktWendt, Karin (2017), Betydelsen av att hitta sig själv - i läseboken. Significance of encountering oneself in early reading experience. Speciallärarprogrammet, Skolutveckling och ledarskap, Malmö Högskola, 90p.I Sverige har vi en skola för alla. LÄS MER

  3. 3. Hög spänning på elmarknaden? En studie över mindre elleverantörers konkurrensstrategier

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thérèse Bjerström; Karin Wendt; [2004]
    Nyckelord :Konkurrensstrategi; elleverantör; generiska strategier; service; image; pris; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problemformulering: I och med avregleringen av elmarknaden konkurrensutsattes elleverantörernas verksamhet. Priserna pressades och elleverantörerna började ägna sig åt kringtjänster för att anpassa sig till marknaden. LÄS MER

  4. 4. Dansk och svensk reklamutformning ur ett kulturellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Therese Barnekow; Sofia Jonsson; Jessica Knutsson; Karin Wendt; [2003]
    Nyckelord :reklamutformning; kultur; dansk; svensk; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : För att effektivt utforma reklam samt integrera denna över nationsgränser är det viktigt att ha en god förståelse för vad som skiljer ländernas kulturer åt. Det är dessutom viktigt att kunna hantera dessa skillnader för att nå fram med det tilltänkta budskapet. LÄS MER