Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Agil utveckling med användarcentrerat fokus

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Karl Johan Christersson; Caroline Jansson; [2022]
    Nyckelord :User involvement; user-centered design; agile; agile-driven; perceived satisfaction; Användarinvolvering; användarcentrerad design; agilt; agilt driven; upplevd nöjdhet;

    Sammanfattning : Denna uppsats tittar på hur en hög grad av användarinvolvering i en agilt driven designprocess påverkar användares upplevda nöjdhet med processen och slutresultatet. För att utvärdera dessa aspekter har ett arbete bedrivits som aktionsforskning på ett företag, där en del bestått av att designa om ett befintligt användargränssnitt efter användares behov och önskemål, enligt beprövade designprinciper. LÄS MER

  2. 2. Upplevd aktivitetsbalans hos manliga undersköterskor och vårdbiträden inom vård och omsorg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Pontus Almqvist; Karl Jansson; [2021]
    Nyckelord :Occupational balance; Occupational therapy; Assistant nurse; Care assistant; Male;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka och beskriva manliga undersköterskor och vårdbiträdens upplevelse av aktivitetsbalans. En kvalitativ design användes för att fokusera på individers levda erfarenheter och tankar. Insamlingen av data gjordes genom semistrukturerade intervjuer och analyserades med kvalitativ innehållsanalys. LÄS MER

  3. 3. Attract cash by being cool : Exploring the impact of brand coolness on customers willingness-to-pay

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Karl Jansson; Simon Johansson; [2021]
    Nyckelord :Brand coolness; Status; Self-brand connections; Brand attitudes; Brand love; Word-of-mouth; Willingness-to-pay;

    Sammanfattning : Background: Brand coolness is a research area that has been established in prior research. Brand coolness has been defined as a subjective, dynamic, socially constructed, and positive trait brands have. LÄS MER

  4. 4. Investors: be there or be square - Investment assessment in B2B vs B2C and Seed vs Serie A

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Karl Granbom; Robin Jansson; [2020]
    Nyckelord :B2B; B2C; Seed; Serie A; Investment assessment;

    Sammanfattning : This thesis examines important factors to think about in an investment assessment in general and how it differs based on company type and investment phase. The reason behind this is to provide information to investors to reduce the risks associated with an investment. Start-ups can also use this thesis to successfully seek investments. LÄS MER

  5. 5. Digital röstmanipulation : En undersökning om digital pitchförändring och hur det påverkar upplevelsen av en röst

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Karl Boustedt; Fredrik Jansson; [2020]
    Nyckelord :röst; pitchförändring; upplevelse; uppfattning; digital;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur digital pitchförändring påverkar upplevelsen av en röst. En monoton röst har spelats in och olika pitch-versioner av rösten har skapats. Bakgrundskapitlet tar upp områden som psykologi, kontext, röst och demografi m.fl. LÄS MER