Sökning: "Karolina Mix"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Karolina Mix.

  1. 1. Människa vs. Maskin : En studie om Artificiell Intelligens i marknadsföringens värld.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karolina Thollander; Johanna Malm Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; B2B marketing; Digital marketing; Marketing mix; ChatGPT; AI in digital marketing; Artificiell Intelligens; B2B-marknadsföring; Digital marknadsföring; Marknadsföringsmix; ChatGPT; AI inom digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Artificiell Intelligens, AI, har genom den senaste tidens tekniska utveckling fått en allt större roll inom marknadsföringsarbetet. Denna studie syftar till att undersöka hur ansvariga inom marknadsföring upplever att AI påverkar deras arbete samt hur ett möjligt samarbete mellan AI och människan kan se ut inom marknadsföring. LÄS MER

  2. 2. Reading activities in Swedish EFL textbooks: An analysis of reading activities as a tool for the development of reading strategies

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Karolina Fontasiewicz; Manal Dahdouli; [2020]
    Nyckelord :EFL textbooks; reading activities; reading strategies; different kinds of reading; before-reading; during-reading; after-reading;

    Sammanfattning : In traditional EFL classrooms, teachers often tend to relay on textbooks where the reading material is a text usually followed by reading activities. Consequently, this material does not really provide students with the reading strategies necessary to become succesful readers. LÄS MER

  3. 3. Cirkulär ekonomi integrerad i affärsmodellen : en fallstudie av industriföretaget Dustcontrol AB

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ellinor Berg; Lovisa Larsson; Karolina Svensson; [2018]
    Nyckelord :affärsmodell; cirkulär ekonomi; integrering; miljöarbete; små- och medelstora företag;

    Sammanfattning : Världen över råder en diskussion kring den globala resurshanteringen och dess påföljder, då jordens resurser förbrukas allt snabbare. Majoriteten av företagen har idag ett linjärt synsätt i sin affärsmodell, vilket innebär att de inte tar hänsyn till vad som händer med produkten efter slutkonsumtion. LÄS MER

  4. 4. Det går som tåget : Organisationers kommunikativa krisutmaningar

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Karolina Johansson; Karolina Dahlgren; [2011]
    Nyckelord :Crisis Communication; Image; Responsibility; Life cycle; Organization; Kriskommunikation; Anseende; Ansvar; Livscykel; Organisation;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine different organizations' views on their communicative crisis work. The study will analyze organizations' crisis prevention efforts, its views on the crisis of accountability in relation to stakeholders and to work for a crisis to be elucidated. LÄS MER

  5. 5. Ett medium som alla andra? : Folkbibliotekens marknadsföring av TV-spel mot ungdomar

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Karolina Bruze; Fredrika Johansson; [2009]
    Nyckelord :tv-spel; marknadsföring; ungdomar; folkbibliotek; enkät;

    Sammanfattning : This essay aims to investigate how Swedish Public Libraries market their activities in video games for youths. It also highlights how the library, on the basis of the unique opportunities of the video game medium, can develop this marketing to build a relationship with youths. LÄS MER