Sökning: "Karolina Nyström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Karolina Nyström.

  1. 1. Hur arbetet med särskilt begåvade barn och elever kan se ut inom förskole- och grundskoleverksamheten på organisationsnivå : En intervjustudie med rektorer och specialpedagoger på huvudmanna- och enhetsnivå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Karolina Kuzmicz Mehnert; Therese Nyström; [2023]
    Nyckelord :Identifiering; kompetens; organisation; specialpedagog; särskild begåvning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att få en fördjupad förståelse för arbetet med särskilt begåvade barn och elever utifrån organisationsnivå inom både förskola och grundskola. För att skapa en uppfattning om hur rektorer och specialpedagoger arbetar praktiskt i sina verksamheter gällande detta ämne utgick vi från en kvalitativ forskningsansats. LÄS MER

  2. 2. Winds of Change: How Swedish Wind Power Generation is Impacting Electricity Prices

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Karolina Sundell; Liv Nyström; [2022]
    Nyckelord :electricity spot price; price volatility; wind power; merit order theory; time series analysis;

    Sammanfattning : This study provides fresh evidence on the impact of wind power generation on Swedish electricity prices. Hourly observations from the Nord Pool electricity market dated January 1, 2019 to December 31, 2021 are used to investigate the relationship between wind power generation and electricity spot price level and volatility. LÄS MER

  3. 3. Digitala verktyg i musikundervisningen - En studie av Digital Natives & Digital Immigrants ur ett sociokulturellt perspektiv.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Karolina Störling; Desirée Skönneberg; Albin Nyström; [2014]
    Nyckelord :musik; digitala verktyg; IKT; Digital Native Immig;

    Sammanfattning : SyfteVårt syfte är att genom en kvalitativ studie undersöka hur musiklärare använder sig av digitala verktyg iundervisningen, främst inom musikskapande. Vi ville också ta reda på huruvida lärarens tillhörighet tillgenerationerna Digital Native och Digital Immigrant kan tänkas påverka lärarens användande av digitalaverktyg, samt om lärarens inställning till IKT kan tänkas ha någon inverkan på det ovanstående. LÄS MER