Sökning: "Karolina Stenberg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Karolina Stenberg.

  1. 1. Centralbankers förändrade roll efter finanskrisen 2008 – en kvantitativ studie av skillnaden mellan inflations- och output-styrd penningpolitik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Karolina Stenberg; [2018]
    Nyckelord :Makroekonomi; Taylor-regeln; Finanskrisen; Penningpolitik; Paneldata; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker skillnaden i hur centralbanker sätter styrräntan beroende på penningpolitisk inriktning före och efter finanskrisen. Syftet är att analysera avvägningen mellan centralbanker som har inflationsmålstyrning och de som styr på andra eller flera mål, enligt IMFs definition. LÄS MER

  2. 2. Delat beslutsfattande inom psykiatrisk heldygnsvård : En jämförelse av patienters och sjuksköterskors uppfattningar av delat beslutsfattande i återhämtningsinriktade insatser

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Hanna Stenberg; Karolina Bäck; Joachim Lundström; [2016]
    Nyckelord :Shared decision-making; patient-centered care; participation; recovery; Delaktighet; delat beslutsfattande; personcentrerad vård; återhämtning;

    Sammanfattning : Patientfokuserad vård är ett av sex områden som Socialstyrelsen lyfter fram som viktiga förutsättningar för god vård. Patientfokuserad vård främjar återhämtning och för att stärka patientens delaktighet och medskapande finns modellen ”Delat beslutsfattande”. LÄS MER

  3. 3. Adjusting brand image to culture through advertising : A study of Swedish companies established in Japan

    Magister-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Karolina Stenberg; Sabina Pracic; [2006]
    Nyckelord :International Advertising; Branding; Culture; Marketing in Japan;

    Sammanfattning : Abstract Background Companies today are becoming more and more internationalized. In their home countries they have already established strong brand recognition and a strong image. This image is in turn visible in their advertising. As Swedish companies travel abroad some aspects have to be adapted to the new culture. LÄS MER

  4. 4. Undercover Marketing : The method which lies beneath

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Karolina Stenberg; Sabina Pracic; [2005]
    Nyckelord :Word-of-Mouth; Guerrilla Marketing; Undercover Stealth Marketing;

    Sammanfattning : Background: A coming of age of a generation named Generation Y, which holds negative views on commercial messages, has resulted in the need of special marketing methods which are known to be more alternative. Guerrilla Marketing, being such a method holds beneath it Undercover Marketing which is another method and has the potential of reaching this generation. LÄS MER