Sökning: "Kasto"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Kasto.

  1. 1. Effekten av oljeprischocker på den svenska ekonomin : En Vektor Autoregressiv analys

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Gabriel Kasto; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Fluktuationer i oljepris : En studie om value at risk

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Daniel Eriksson; Gabriel Kasto; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Atlet eller kvinna? : En kritisk diskursanalys om kvinnliga atleters framställning i en av Sveriges största nyhetstidningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Gabriella Kasto; Kristoffer Mårdén; [2016]
    Nyckelord :The Olympic games 2016; critical discourse analysis; gender; female athletes; Aftonbladet; hegemony masculinity; gender equality; Olympiska spelen 2016; kritisk diskursanalys; genus; kvinnliga atleter; Aftonbladet; hegemonisk maskulinitet; jämställdhet;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på mediers framställning av män och kvinnor i sportjournalistiken. Utifrån ett genusperspektiv analyserar vi Aftonbladets nyhetskrönikor av de Olympiska Spelen sommaren 2016. Studiens syfte är att undersöka hur kvinnliga atleter framställs gentemot manliga atleter inom sportjournalistiken. LÄS MER

  4. 4. Makten på andra sidan datorskärmen : En studie om bloggens makt på unga kvinnors upplevda köpintentioner

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Nathalie Steen; Nanci Kasto; Sandra Frylén; [2012]
    Nyckelord :blogs; influence; purchase intentions; electronic word-of-mouth; adolescent; bloggar; påverkan; köpintentioner; elektronisk word-of-wouth; unga vuxna;

    Sammanfattning : Antalet bloggar växer och läsarantalet för bloggar likaså, framför allt har en ökning märkts hos unga kvinnor (Findahl, 2011). Att bloggläsandet har ökat medför att läsaren sätter sig själv i en situation där de kan utsättas för påverkan, både i form av bloggtext samt reklam i form av annonser. LÄS MER

  5. 5. Can commitment save companies from negative publicity? : The tempering effect of commitment and corporate response on negative publicity

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Nanci Kasto; Elina Sargezi; Micaela Tärnhamn; [2009]
    Nyckelord :attitude; brand; commitment; consumer behaviour; corporate response; experiment; negative publicity; attityd; experiment; företagsrespons; konsumentbeteende; lojalitet; negativ publicitet; varumärke;

    Sammanfattning :     According to Faircloth, Capella & Alford, (2001), a brand is one of the most important assets a company can possess. A brand is what the consumers relate to when differentiating one com-pany from another and therefore plays a vital role for determining competitive advantage. LÄS MER