Sökning: "Katarina Arvidson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Katarina Arvidson.

  1. 1. Koristers upplevelser av arbete med rörfonation

    L3-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Katarina Arvidson; [2016]
    Nyckelord :korister; rörfonation i vatten; RTPW; ergonomiskt rösthjälpmedel; rehabilitering; luftflöde; röst;

    Sammanfattning : Detta specialarbete handlar om att undersöka effekterna för korister av en röstergonomisk metod som kallas ”Rörfonation i vatten”. Denna metod utnyttjar ett tekniskt hjälpmedel och har använts av finska talterapeuter i sextio år. Studier har visat positiva resultat med mer optimerat svängningsmönster i stämband även för sångare. LÄS MER

  2. 2. En studie kring undervisningen av elever med ADHD.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Katarina Arvidson; [2012]
    Nyckelord :ADHD; Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar; Ko;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att med hjälp av kvalitativa intervjuer undersöka hur två pedagoger, som arbetarpå olika skolor ser på elever med ADHD samt vilka insatser som görs på skolorna för att möta dessa eleversbehov. Därtill kommer jag med hjälp av litteratur och tidigare forskning att undersöka hur man som pedagogrekommenderas att gå tillväga för att på bästa sätt bemöta elever med ADHD utifrån deras förutsättningar. LÄS MER

  3. 3. Hur kan det tysta göras uttalat? : – en studie av hur produktutvecklingsavdelningen på Phadia AB överför tyst kunskap

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Katarina Frimodig; Emma Arvidson; [2007]
    Nyckelord :tyst kunskap; kunskapsöverföring;

    Sammanfattning : Kunskap är idag ett maktvapen för företag i den hårda konkurrenssituation som råder på många marknader. Det kan därför vara av vikt för företag att få de individuella medarbetarnas kunskap att integreras i organisationen, så att alla individer delar med sig av kunskap sinsemellan. LÄS MER

  4. 4. En flygande fallstudie : -om SAS använder information från sina kunder vid tjänsteutveckling

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Arvidson; Katarina Frimodig; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Customer information is to be seen as an essential part in service development. The company should be aware of how their customers experience their services. The company can get access to customer information through complaints from their customers. LÄS MER