Sökning: "Katarina Kasmarvik"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Katarina Kasmarvik.

  1. 1. Projektledares och projektdeltagares upplevelse av kommunikation i kunskapsöverföring i och mellan projekt

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Katarina Kasmarvik; [2021]
    Nyckelord :communication; knowledge transfer; projects;

    Sammanfattning : The study aims to investigate project managers 'and project participants' experience of communication in connection with knowledge transfer in and between projects within the school system and academia. This essay is based on the question of what affects communication in knowledge transfer in and between projects. LÄS MER

  2. 2. Tematiskt arbete som verktyg för språkstimulering och kunskapsutveckling i förskolan

    Master-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Katarina Agneta Kasmarvik; [2013]
    Nyckelord :förskola; generativt lärande; kunskapsutveckling; tematiskt arbete; språkinriktad undervisning; språkutveckling;

    Sammanfattning : Tematiskt arbete är en vanlig arbetsform i dagens förskolor och det sker framför allt i grupper vilket bidrar till att språket som ett kommunikations- och reflektionsverktyg blir allt mer användbart. I en grupp har en individ större möjligheter och större anledning att använda ett språk genom att beskriva, förklara och analysera olika komplexa fenomen. LÄS MER

  3. 3. Barns språkutveckling genom lek i olika typer av barngrupper

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Katarina Agneta Kasmarvik; [2012]
    Nyckelord :barngrupper; förskola; kognitivt perspektiv; lek; Piaget; sociokulturellt perpsektiv; språkutveckling; Vygotskij;

    Sammanfattning : Språk utgör kommunikation som är en naturlig del av interaktion mellan människor och som består av olika typer av språk till exempel talspråk, kroppsspråk och musik. Kommunikationen börjar redan vid födseln mellan barnet och dess moder genom olika ljud och gester. LÄS MER

  4. 4. Flerspråkighet i förskolan -Stimulering av barns flerspråkighet i förskolan

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Katarina Agneta Kasmarvik; [2012]
    Nyckelord :flerspråkighet; förskola; identitet; modersmål; språkutveckling;

    Sammanfattning : Förskolan är en naturlig plats för många barn att utveckla både sitt språk och sin identitet före skolstart. För att barn ska få en så bra start i sin utveckling som möjligt behövs pedagoger som är medvetna och som arbetar aktivt för att stimulera barnens flerspråkighet i förskolan. LÄS MER