Sökning: "Katharina Nilsson"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Katharina Nilsson.

  1. 1. Humleodling i Skånska socknar mellan 1658 och 1758 : En studie av geometriska avmätningar

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Katharina Persson; Sanna Ströbeck; [2013]
    Nyckelord :Humleodling; Landskapsvetenskap; Bygdeindelning; Geometriska avmätningar; Skåne;

    Sammanfattning : I Norden har humle använts vid ölbryggning sedan vikingatiden. Under historisk tid var öletmer än bara en dryck, det innehöll så mycket kalorier och näringsämnen att det kunde ersättaen hel måltid (Karlsson Strese 2008). Skåne har under historiens gång tillhört både Danmark och Sverige. LÄS MER

  2. 2. Förutsättningar för klimatsmart och ekologiskt hållbar skollunch i grundskolan – en fallstudie från två skolor

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Hälsa och Samhälle

    Författare :Git Palmquist; Katharina Nilsson; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Skollunchen utgör en stor del av maten i den offentliga sektorn. Valet av livsmedel och dess hantering påverkar utsläppen av växthusgaser och den ökande miljöförstöringen. LÄS MER

  3. 3. Saknas länken? - en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Lif; Katharina Nilsson; [2007]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; Företagsmärke; Identitet; Image; McDonalds; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel The missing link – en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation Seminariedatum 18 januari 2007 Kurs FEK 591 Magisteruppsats, 10 poäng Författare Anna Lif och Katharina Nilsson Handledare Christer Kedström Fem nyckelord Varumärkeskommunikation, Företagsmärke, Identitet, Image, McDonalds Syfte Syftet med denna uppsats är att, utifrån ett kommunikations- och organisationsperspektiv, studera vad som utgör länken mellan den externa och den interna varumärkeskommunikationen. Ett andra syfte med uppsatsen är att skapa ett teoretiskt ramverk som anses vara användbart vid analys av länken mellan den interna och den externa varumärkeskommunikationen och vilka effekter den har för företaget och dess anställda. LÄS MER

  4. 4. En ledares egenskaper : En undersökning i Stockholm

    L2-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sushan Choudhury; Daniel Hoffman; Katharina Löfgren; Sofia Plathan-Nilsson; [2006]
    Nyckelord :Organisationsteori;

    Sammanfattning : Ledarskap är ett aktuellt ämne sedan flera årtionden tillbaka, det talas och skrivs om det nästan varje dag. Det finns många olika teorier om ledarskap och varje årtionde har haft sin egen prägel på ämnet. LÄS MER

  5. 5. Unikt uttryck genom det massproducerade - En studie i individualistisk konsumtion

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eva Nordholm; Katharina Nilsson; Louise Markvi; [2005]
    Nyckelord :Individualism; unikhet; symbolisk konsumtion; heminredning; massproduktion; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Avsikten med vår studie är att undersöka huruvida den individ som drivs av ett grundläggande behov av att framstå som unik, kan skapa ett individuellt uttryck genom modifiering av en massproducerad heminredningsartikel, samt hur en sådan modifiering av varan påverkar dess modelivslängd. Teoretiska perspektiv Genom en beskrivning av den individualistiska människan skapas en bild av vad som karaktäriserar den unika individen. LÄS MER