Sökning: "Kellen"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Kellen.
1. ...ty de var rädda : En studie av rädslans betydelse i Markusevangeliet
Kandidat-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för religionsvetenskap och teologiSammanfattning : .... LÄS MER
2. Adiabatisk genväg till quditberäkning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för fysik och astronomiSammanfattning : One of the major challenges hindering advancement of quantum computing is the sensitive nature of the physical systems used to build a quantum computer. One suggestion for improving reliability is a particular type of logic gates, based on Berry's geometric phase, showing improved robustness to external disturbance of the quantum system over the course of a calculation. LÄS MER
3. Interpreting density enhancement of coronal mass ejections
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Rymd- och plasmafysikSammanfattning : Coronal mass ejections (CMEs) are some of the extraterrestrialevents most impactful to earth. Eorts to model and predict theireects have seen new possibilities in the two most recent decades dueto multiple new spacecrafts providing a wider range of data than everbefore. LÄS MER
4. Implementation of bit-vector variables in a CP solver, with an application to the generation of cryptographic S-boxes
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : We present a bit-vector variable implementation for the constraint programming (CP) solver Gecode and its application to the problem of finding high-quality cryptographic substitution boxes (S-boxes). S-boxes are a component in some cryptographic protocols, for example DES, which are critical to the strength of the entire system. LÄS MER
5. Matematikundervisning via problemlösning: Hur lärare kan arbeta för att utveckla elevers matematiska kunnande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med detta konsumtionsarbete är att genom granskning av tidigare forskning undersöka hur grundskollärare kan arbete med matematikundervisning via problemlösning för att utveckla elevers matematiska kunnande; arbetets fokus är undervisning i årskurs 4–6. För att ta reda på hur lärare kan arbeta med matematikundervisning via problemlösning har olika studier avseende arbetsmetoder, uppgiftstyper och lärarroller samt deras effekt på elevers kunnande bearbetats. LÄS MER