Sökning: "Keller’s Brand Equity Model"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Keller’s Brand Equity Model.

  1. 1. All publicitet är bra publicitet, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Frida Rödin; Anna Assarsson; [2023]
    Nyckelord :Brand communication; provocative marketing; attitudes; behaviours; brand equity; brand relationship; consumers; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att bidra till en bredare bild av varumärkeskommunikation med fokus på sambandet mellan provokativ marknadsföring samt attityder och beteenden. Frågeställningarna är utformade för att undersöka potentiella konsumenters upplevelser av provokativ marknadsföring och hur de talar om det i förhållande till varumärket. LÄS MER

  2. 2. “Det finns inte en silver bullet” : En kvalitativ fallstudie om ett statligt bolags deltagande i sociala medier när förtroendet har raserats

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Pettersson; Lisa Hansson; [2018]
    Nyckelord :Trust; brand loyalty; social media; strategy; trust crisis; communication; Förtroende; varumärkeslojalitet; sociala medier; strategi; förtroendekris; kommunikation;

    Sammanfattning : I det ständigt förändrade medielandskapet ökar möjligheterna för organisationer att hitta nya vägar att nå ut med sin marknadskommunikation. Detta ställer höga krav på att organisationer ska delta i medieplattformar och ha en fungerande strategi för hur plattformen ska användas. LÄS MER

  3. 3. Brand Equity inom B2B startups : en kvalitativ studie om hur B2B startups arbetar med brand equity för att skapa konkurrensfördelar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Cindy Alkhalil; Sophia Rehioui; [2017]
    Nyckelord :B2B Startup; Keller s Customer Based Brand Equity Model; Brand Equity; Brands; Strategies; Brand Building;

    Sammanfattning : Over the past few decades, branding has become a priority for companies. A brand helps companies to differentiate themselves from their competitors, which creates competitive advantages. Most of the research on brands has primarily focused on consumer marketing. LÄS MER

  4. 4. Försäljningskanalernas roll för varumärkeskapitalet – en kvantitativ studie om modeföretags val av försäljningskanaler

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Rangin; Carolina Lauren; David Nilsson; [2013]
    Nyckelord :Varumärkeskapital; Brand Resonance Modellen; Försäljningskanaler; E-handel; Mode Brand Equity; Brand Resonance Model; Sales channels; E-Commerce; Fashion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel Försäljningskanalernas roll för varumärkeskapitalet – en kvantitativ studie om modeföretags val av försäljningskanaler Seminariedatum 2013-06-05 Ämne/Kurs FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare Carolina Laurén, David Nilsson & Maria Rangin Handledare Clara Gustafsson Nyckelord Varumärkeskapital, Brand Resonance Modellen, Försäljningskanaler, E-handel, Mode Syfte Syftet med vår studie är att undersöka hur varumärkeskapitalets olika dimensioner påverkas av modeföretags val av försäljningskanaler för att ge ett bidrag till varumärkeskapitalsforskningen. Metod Forskningsstrategin för uppsatsen är en kvantitativ metod och en deduktiv process med formulering av hypoteser. LÄS MER