Sökning: "Kenneth Burke"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden Kenneth Burke.
1. Drömmen om ett annat liv : Dokumentärserier om ”livet på bondgården” och dess inverkan på berättelserna som formar vår världsbild
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : The aim of this study is to, from a rhetorical perspective, contribute to the ecolinguistic discipline. This is done by demonstrating which and how underlying narratives are constructed in two Swedish documentary series with the theme "life on a farm". LÄS MER
2. Skaparen av kultur, tro, och sanning : En kartläggning av de förändringar i form och uppfattning som den epideiktiska genren har undergått sedan Aristoteles
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : Epideiktisk retorik har länge betraktats av akademiker med misstänksamhet och som mindre värd att studera än deliberativ och forensisk retorik. Den här uppsatsen är ämnad att ge ett annat perspektiv. LÄS MER
3. Mellan assimilering och minoritetsstatus : Retorisk identifikation i sverigefinsk aktivism
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorikSammanfattning : .... LÄS MER
4. An Ecocritical Exploration of McCandless’ Pilgrimage Into the Wild : A Literary Analysis of the Representations of Nature in Into the Wild
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : This essay examines Jon Krakauer’s novel Into the Wild from an ecocritical perspective. It aims to analyse three representations of nature: its interdependence with culture, its connection with transcendence, and nature as a linguistic or cultural construct in Into the Wild and relate them to ecocriticism today. LÄS MER
5. Klimatpositiv? : En kvalitativ studie av Max Hamburgares ekologiska CSR-kommunikation via reklamfilmer och dess påverkan på unga stamkunder
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The purpose of this study is to investigate how Max Burgers construct themselves as an environmentally friendly company through their video advertisements. Additionally the purpose is to investigate how young, loyal customers can perceive Max’s attempt to portray themselves as an environmentally friendly company, in the fast food industry through their advertisements. LÄS MER