Sökning: "Kerstin Anger"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Kerstin Anger.
1. När praktiken möter strategin : en beskrivning av grönsaksodlares handlingsutrymme i relation till Sveriges livsmedelsstrategi
Magister-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : I detta arbete möter grönsaksodlares praktiska erfarenheter den svenska livsmedelsstrategins mål om en ökad inhemsk livsmedelsproduktion. Livsmedelsstrategin anger regeringens vision om den svenska livsmedelsproduktionens utveckling. LÄS MER
2. - Blev det någon skillnad? : Matematiklyftets inverkan på några lärares undervisningspraktik avseende formativ bedömning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : En stor utmaning för svenska skolor är att förbättra elevernas allt sämre resultat. Forskning visar att formativ bedömning bidrar till att elevers resultat förbättras. Formativ bedömning är ett av flera didaktiska perspektiv som behandlas under kompetensutvecklingsprojektet Matematiklyftet. LÄS MER
3. Självskadebeteende : Patienters upplevelser av bemötande i vården
Kandidat-uppsats, Röda Korsets HögskolaSammanfattning : Bakgrund: I Sverige vårdades år 2011 drygt 7700 personer på sjukhus för självskador. Självskadebeteendet används ofta som en copingstrategi för att hantera och lindra psykisk smärta och ångest, men kan även vara ett rop på hjälp. Handlingarna väcker ofta starka känslor, såsom ilska, maktlöshet och antipati, hos sjukvårdspersonal. LÄS MER
4. Jag har ju ingen folksångsutbildning : En intervjustudie av sångpedagogers syn på och hantering av folklig sång i kultur- och musikskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Musikhögskolan IngesundSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka på vilket sätt sångpedagoger i kommunala kultur- och musikskolor upplever att de arbetar med folklig sång, samt hur de ser på ämnet vad gäller sångsätt och material. Till studien har data samlats in genom telefonintervjuer med tretton sångpedagoger, verksamma vid åtta kultur- och musikskolor i geografiskt spridda kommuner i Sverige. LÄS MER
5. Nature of Science (NOS) som innehållsbärande idé i gymnasieskolans biologiundervisning
Magister-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, NVSammanfattning : Med en ständigt ökande stoffmängd inom gymnasieskolans biologiämne är det en nyckeluppgift för läraren att prioritera undervisningsinnehåll för att ge utrymme/möjlighet till fördjupning och progression. Styrdokumenten anger att eleverna förutom ämneskunskap av faktakaraktär även ska tillägna sig kunskap om "naturvetenskapens karaktär", Nature of science (NOS). LÄS MER