Sökning: "Kerstin Tidén"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Kerstin Tidén.
1. Akut lymfatisk leukemi hos barn - Föräldrars upplevelser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Akut lymfatisk leukemi (ALL) är den vanligaste cancerformen bland barn och ungdomar och kan innebära stor fysisk och psykisk påfrestning hos föräldrar och barn. När barnet drabbas av ALL kan föräldrar känna oro och rädsla för att förlora barnet. LÄS MER
2. En fallstudie av kontrollerad elbilsladdning och dess påverkan på elnätet
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaperSammanfattning : Syftet med denna studie var att i ett lokalt elnät undersöka hur laddningen av elbilar påverkar lastmönster i elnätet, både i nuläget och i framtida simulerade situationer. Samt undersöka vilken potential det finns att flytta laddningen över tid i testområdet i Hyllie, Malmö. LÄS MER
3. Salutogent arbete inom äldreomsorgen : myt eller verklighet
Kandidat-uppsats, Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Göteborgs Stad tog år 2008 beslutet att införa salutogent arbetssätt. Detta innebar att inom fyra år skulle alla medarbetare inom äldreomsorgen känna till vad ett salutogent förhållningssätt innebar. LÄS MER
4. Maskrosbarn : En litteraturstudie om barn i riskzon
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Socialt arbeteSammanfattning : Syftet med denna studie är att nå en djupare förståelse om hur samhället ska kunna stödja barn som växer upp under ogynnsamma förhållanden på ett bättre sätt. Studien baseras på en litteraturstudie på sex stycken självbiografier som valts ut efter vissa kriterier. LÄS MER
5. Grupphandledning - ett sätt att utveckla samverkan mellan särskola och grundskola?
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Inledning Målet "en skola för alla", känns i många avseenden avlägset. Om målet verkligen är att skapa en skola där "alla" får delta helt och fullt utifrån sina förutsättningar krävs det att alla som arbetar i skolan får det stöd och skaffar sig den kompetens som krävs för att kunna möta den stora variationen av elevers olikheter. LÄS MER