Sökning: "Key Position"
Visar resultat 1 - 5 av 761 uppsatser innehållade orden Key Position.
1. Generation Z - Lojalitetens fiende?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER
2. A Comparative Analysis of SecurityServices Using Identity and AccessManagement (IAM)
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background: Identity and Access Management (IAM) is a critical IT securityframework for managing digital identities and resource access. With roots datingback to ancient civilizations, IAM has evolved from basic authentication to sophisticated methods. LÄS MER
3. Anhöriginvandring och partnervåld : En kartläggande litteraturstudie av kvinnors upplevelser
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : Foreign-born women who migrate to a partner implies a particular vulnerability towards intimate partner violence. This is due to reasons including migration law related dependency. Little research has been made on intimate partner violence amongst this specific migrant group. LÄS MER
4. Mellanchefen & hantering av medarbetares motstånd mot förändring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Mellanchefen & hantering av medarbetares motstånd mot förändring Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Elsa Berg och Alicia Bergström Handledare: Emilia Kvarnström Datum: 2024 - Januari Syfte: Idag driver företag ständigt förändring- och utvecklingsarbeten och med förändringar kommer ofta motståndsreaktioner. Motstånd mot förändring från medarbetare behöver bemötas och hanteras för att förändringar ska kunna fortgå i verksamheter. LÄS MER
5. Assessing Subsidiary Performance in a Multinational Context - A single case study investigating practical procedures for performance measurement and underlying factors for performance creation.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The path for successful performance is uncertain for any corporation, where there is no concise definition of performance and the objective of the organisation. The uncertainties and challenges related to the management of Multinational Corporations (MNCs) complicates the performance assessment of subsidiaries. LÄS MER