Sökning: "Keyword advertising"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Keyword advertising.

  1. 1. STREAMLINE THE SEARCH ENGINE MARKETING STRATEGY : Generational Driven Search Behavior on Google

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Rebecca Nilsson; Christa Alanko; [2018]
    Nyckelord :Search Engine Marketing; Search Engine Advertising; Search Engine Optimization; Search Behavior; Generation X; Generation Y;

    Sammanfattning : The expanded internet usage has resulted in an increased activity at web-based search engines. Companies are therefore devoting a large portion of their online marketing budget on Search Engine Marketing (abbreviated SEM) in order to reach potential online consumers searching for products. LÄS MER

  2. 2. Sökordsannonsering i ljuset av god marknadsföringssed : varumärkesanvändning och jämförande reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Elias Ego; [2016]
    Nyckelord :Sökordsannonsering; marknadsföringssed; varumärke; google adwords;

    Sammanfattning : Keyword advertising is based on advertisers buying keywords, brands if they so wish, with a search engine service to optimize their marketing by ads or websites linked to the purchased keyword to rank as high as possible among the organic and sponsored search lists. Regarding this type of marketing, the European Court and the Swedish Market Court made clear that the trademark holders of famous brands can not prevent a competitor from using the brands as a keyword for their own ads if the use merely indicates that the competitor offers an alternative to the protected brand's products or services. LÄS MER

  3. 3. Förbättrat informationsflöde med hjälp av Augmented Reality

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Daniel Almqvist; Magnus Jansson; [2015]
    Nyckelord :Augmented Reality AR ; Flow of information; Advertisement; Android; Java; Text-to-Speech; Speech Recognition; Prototype; Reference Pattern; Camera.; Augmented Reality AR ; Förstärkt Verklighet; Informationsflöde; Reklam; Andriod; Java; Text-till-tal; Taligenkänning; Prototyp; Referensmönster; Kamera.;

    Sammanfattning : Augmented Reality är en teknik för att förstärka verkligheten, där digitala objekt placeras framför bilder eller liknande genom att använda kameran på den mobila enhet. Eftersom det finns flera olika metoder att använda Augmented Reality-tekniken har undersökningar och efterforskningar inom området gjorts. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring via sökmotorer : Planering av sökord

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Wilhelm Magnusson; Christian Schreil; [2015]
    Nyckelord :Sökmotor; visualisering; datalagring; webbplattform; AdWords; Keyword Planner; Google; sökord; nyckelord; sökmotormarknadsföring; Search engine; visualization; data storage; web platform; AdWords; Keyword Planner; Google; keywords; keyword; search engine marketing;

    Sammanfattning : Närvaron på Internet har aldrig varit större och användningen av sökmotorer motsvarar en stor del av hur människor upptäcker tillgängligt innehåll på Internet. Innehållet som utgörs av hemsidor kategoriseras av sökmotorers automatiserade tjänster. LÄS MER

  5. 5. Google AdWords, sökordsannonsering och varumärkesanvändning inom EU

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Anna-Lena Tarring; [2014]
    Nyckelord :Trade marks; Varumärkesrätt; EU-rätt; Intellectual property; Immaterialrätt; Sökordsannonsering; Keyword advertising; Google AdWords; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Det råder ingen tvekan om att internet idag uppfattas som en del av vår vardag och att det utgör ett nödvändigt verktyg för att få tillgång till information, såväl av kommersiell som privat natur. I takt med den tekniska utvecklingen och den ökade tillgängligheten som internet medför ökar även konkurrensen i informationsflödet, vilket marknaden har behövt anpassa sig till. LÄS MER