Sökning: "Keywords: Brand-building"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Keywords: Brand-building.

  1. 1. Men inte till vilket pris som helst! : En kritisk retorikanalys av Hennes & Mauritz externa miljökommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sarah Sjöö; [2018]
    Nyckelord :External Environmental Communication; Profiling; Visual Communication; Rhetoric; Critical Rhetorical Analysis; Extern Miljökommunikation; Profilering; Visuell Kommunikation; Retorik; Kritisk Retorikanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhet och miljökommunikation har allt mer kommit att bli en viktig del av marknadsföring, profilering och varumärkesbygge hos företag. Det blir en paradox då företag ska kommunicera hållbarhet och samtidigt vara lönsamma i dagens konsumtionssamhälle. LÄS MER

  2. 2. Critical Success Factors: A study of Swedish Restaurant Franchisors

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Johansson; Andreas Pedersen; [2018]
    Nyckelord :Franchising; Franchisee; Franchisor; Critical Success Factors; CSFs; Restaurant Chain; Fast-Food chain; life cycle; expansion; barriers;

    Sammanfattning : ABSTRACT Aim: From its inception to its expansion nationally and internationally, the management of a restaurant franchise concept uses various critical success factors to overcome the barriers that they encounter throughout their different growth phases. This study aims to find out what the CSFs are for Swedish restaurant franchisors of different sizes, what barriers they encounter and what their solutions to these problems are. LÄS MER

  3. 3. Sponsorship of grassroots- and youth football teams : A qualitative study from the sponsors’ perspective

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :David Arvidsson; Christoffer Hansen Charles; [2016]
    Nyckelord :Sponsorship; Sport sponsorship; Local sponsorship; Corporate Social Responsibility CSR ; Football; Grassroots; Effectiveness measurement;

    Sammanfattning : Abstract Title: Sponsorship of grassroots- and youth football teams: A qualitative study from the sponsors’ perspective. Authors: David Arvidsson and Christoffer Rex Hansen Charles. Supervisor: Hèléne Laurell. Level: Bachelor thesis in marketing (15 Swedish credits), Spring 2016. LÄS MER

  4. 4. Brand Building : Differences between how business-to-business companies and business-to-consumer companies build their brands

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Sofia Stierna; Louise Lönnqvist; [2014]
    Nyckelord :Brand; Brand Building; Brand Equity; Business-to-business; Business-to- consumer;

    Sammanfattning : Abstract Title: Brand Building – Differences between how business-to-business companies and business-to-consumer companies build their brands. Authors: Louise Lönnqvist and Sofia Stierna Supervisor: Svante Andersson Level: Master thesis, Independent project in business administration (30 credits), Spring 2014 Keywords: Brand, Brand Building, Brand Equity, Business-to-business, Business-to- consumer. LÄS MER

  5. 5. Co-Branding inom Modebranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anneli Stroucken; Maria Resare; [2014]
    Nyckelord :Brand Equity; Co-Branding; Fashion collaborations; Fast fashion; Brand building; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Co-Branding inom Modebranschen- En undersökning av designsamarbetens inverkan på lågbudgetvarumärkens brand equity Seminariedatum: 16 januari 2014 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidat nivå, 15 högskolepoäng Författare: Anneli Stroucken och Maria Resare Handledare: Clara Gustavsson Nyckelord: Brand equity, co- branding, designsamarbeten, fast fashion, och varumärkesuppbyggnad. Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilken inverkan modebranschens designsamarbeten mellan lågbudgetföretag och exklusiva designers har på lågbudgetföretagens varumärkeskapital. LÄS MER