Sökning: "Khan Academy"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Khan Academy.

  1. 1. Meningsfull gamification i e-Learningtjänster : En undersökning om lärande online

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Henrik Englund; Olle Ramberg; [2018]
    Nyckelord :Gamification; meaningful; e-Learning; education; Khan Academy; Codecademy; Duolingo; RECIPE; Gamification; meningsfull; e-Learning; utbildning; Khan Academy; Codecademy; Duolingo; RECIPE;

    Sammanfattning : Education through e-Learning services have today millions of active users. These services are often including elements of gamification to better illustrate certain aspects and motivate their users. LÄS MER

  2. 2. Öka intresset för programmering genom spelifiering

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Kristina Högberg; [2015]
    Nyckelord :Spelifiering;

    Sammanfattning : Den rådande kompetensbristen av IT-kunniga i Sverige kan påverka den ekonomiska tillväxten. Det behövs fler utexaminerade studenter som kan säkerställa att IT-näringen fortsätter att utvecklas. Spelifiering har använts för att öka användares engagemang, intresse och motivation inom en mängd olika områden. LÄS MER

  3. 3. Repetition av matematikkunskaper med hjälp av IT

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Avdelningen för elektronik, matematik och naturvetenskap

    Författare :Jonas Nyberg; [2011]
    Nyckelord :e-lärande; matematik; repetition; informationsteknologi;

    Sammanfattning : Syftet med denna rapport är att undersöka effekterna och deltagarnas attityd då informationsteknologiska verktyg används repetera grundläggande kunskaper från gymnasieskolans matematik A och B. Repetitionen skedde inom ramen för en begränsad mängd självstudier som inte skulle överskrida en timme i veckan. LÄS MER