Sökning: "Kilroy"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Kilroy.

  1. 1. Nyttan, nöjet och den europeiska volontären : En multimodal kritisk diskursanalys om hur resebolaget Kilroy väljer att kommunicera kring sina volontärresor utifrån ett eurocentriskt perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hanna Rosengren; Emma Wallskog; [2020]
    Nyckelord :Volunteer trips; travel agency; Kilroy; marketing communication; voluntourism; post colonialism; globalisation; eurocentrism; MCDA; Volontärresor; resebolag; Kilroy; marknadskommunikation; volonturism; postkolonialism; globalisering; eurocentrism; MCDA.;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på resebolaget Kilroys marknadskommunikation om volontärresor i Sydafrika. Studien bygger på en analys av bolagets marknadsföring av två destinationer och innehåller såväl skriftligt som visuellt material. LÄS MER

  2. 2. Gudruns resa : en visuell diskursanalytisk studie

    Kandidat-uppsats, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Lena Richert; [2010]
    Nyckelord :Gudrun Sjödén; Kilroy travels; Bildanalys; Visuell retorik; Bildkommunikation; Diskursanalys;

    Sammanfattning : Denna studie jämför det visuella materialet från Gudrun Sjödéns klädkataloger med Kilroys resekataloger. Huvudfrågan i undersökningen är vilka olika diskurser somhittas i de utvalda texterna från Gudrun Sjödéns klädkataloger och Kilroy travels resekataloger och hur dessa hittade diskurser opererar. LÄS MER

  3. 3. Den svenska resemarknaden : En jämförelse av konkurrensstrategier på en mogen marknad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Liselott Barrefelt; Marie Andréasson; Ann-Louise Lindberg; [2006]
    Nyckelord :Marketing; tourism; competition strategy; travel agency; tour operator; Marknadsföring; turism; konkurrensstrategi; resebyrå; researrangör;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar den svenska resemarknaden och om olika reseföretags tillämpning av konkurrensstrategier kan skapa framgång och hjälpa dem att överleva på en mogen resemarknad. Arbetet bygger på en jämförelse mellan tre reseföretag som distribuerar resor, för att undersöka och analysera olika konkurrensstrategiers verkan på den svenska resemarknaden. LÄS MER