Sökning: "Kina Bäst"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Kina Bäst.
1. Task-agnostic knowledge distillation of mBERT to Swedish
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Large transformer models have shown great performance in multiple natural language processing tasks. However, slow inference, strong dependency on powerful hardware, and large energy consumption limit their availability. LÄS MER
2. Informationsdesign i kristid : Regioner och effektiv kommunikation genom Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund I slutet av 2019 började spridningen av SARS-CoV-2 i Kina. För a; förhindrasmi;spridning har myndigheterna i Sverige stå; inför en utmaning a; förmedlakrisinforma<on på e; effek<vt sä;. E; sä; de når många är genomsociala medier där bild och text oTa kombineras för a; förmedla e; budskap. LÄS MER
3. Cultural Impacts on the Managing of Knowledge Sharing Processes : A Qualitative Study of Swedish Banks in Shanghai, China
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The globalization of economies and the technology development have both increased opportunities to businesses as well as challenges. Multicultural workforces and other values in the market compared with the home market lead to complexity in the management control when a business establishes abroad. LÄS MER
4. Xi Jinpings väg till makten – hur kom han dit?
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Xi Jinping, Kinas nuvarande generalsekreterare, har nyligen cementerat sin makt ytterligare med en grundlagsförändring som möjliggör innehav av mandatet på livstid. Därmed är syftet med denna uppsats att undersöka hur Xi kom till makten efter sin företrädare Hu Jintao. LÄS MER
5. Tal och taluppfattning i matematikläroböcker för de lägre åldrarna
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med denna studie är att få kunskap om hur läroböcker inom ämnet matematik är uppbyggda gällande taluppfattning och användandet av tal samt om materialet i de aktuella läroböckerna skiljer sig beträffande taluppfattning och talsanvändning i årskurs 1-3. Läroböcker utgör en form av läromedel och finns samt används i skolan. LÄS MER