Sökning: "Kina Lundberg"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Kina Lundberg.
1. Distriktssjuksköterskors erfarenheter av hälsofrämjande omvårdnad under den pågående pandemin
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: I slutet av 2019 upptäcktes ett nytt virus i Kina som fick namnet SARS-CoV-2 och senare Covid-19. Den elfte mars 2020 deklarerades viruset som en pandemi. Virusets höga smittsamhet och dödlighet blev en stor påfrestning för vårdpersonal. LÄS MER
2. Öst möter Väst : En kvalitativ studie om den svenska chefen i Kina
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This qualitative study examines how Swedish managers in China, with Chinese employees, deal with cultural differences, and how potential challenges can be addressed. The study also aims to highlight cultural differences between China and Sweden that can lead to challenges for the Swedish manager. LÄS MER
3. Utveckling av golvkonsol för elbil
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : Ett produktutvecklingsprojekt har utförts på Högskolan i Skövde under våren 2017 i samverkan med företaget China Euro Vehicle Technology AB (CEVT). CEVT arbetar med forskning och utveckling inom bilindustrin och ägs av Geely Auto. LÄS MER
4. Made in China : Ursprungslandseffekter och konsumentattityder mot kinesiska varumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Idag är konsumentmarknaden inne i en globaliseringsfas som ständigt växer. Marknader har idag öppnat upp sig, och hela världen tar del av den internationella handeln. Det pågår även en tydlig förändring i konsumentbeteendet världen över, då informationsutbytet nu når ut till hela världen. LÄS MER
5. Made in China : Ursprungslandseffekter och konsumentattityder mot kinesiska varumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Idag är konsumentmarknaden inne i en globaliseringsfas som ständigt växer. Marknader har idag öppnat upp sig, och hela världen tar del av den internationella handeln. Det pågår även en tydlig förändring i konsumentbeteendet världen över, då informationsutbytet nu når ut till hela världen. LÄS MER