Sökning: "Kina medier"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Kina medier.

  1. 1. Dancing and learning about astrophysics : A case study on user behavior of students in Sweden using TikTok and the app's impact on their lives

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alper Kaya; [2022]
    Nyckelord :Words: s ocial media; TikTok; algorithm; user behavior; persuasive technology; privacy; case study; s ociala medier; TikTok; algoritm; användarbeteende; pers uasive technology; integritet; fallstudie;

    Sammanfattning : The social media app TikTok, owned by the Chinese Company ByteDance, has become a worldwide success with over one billion monthly active users due to an algorithm that enables users to consume individually tailored content. However, it was also part of pol itical confrontations between countries like the USA and China due to allegedly security risks. LÄS MER

  2. 2. “It can show you are the symbol of the virus” : - En kvalitativ studie om stigmatisering av personer med asiatisk bakgrund under coronapandemin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Caroline Jansson; Mina Ihijji; [2021]
    Nyckelord :coronavirus; asiatisk; stigma;

    Sammanfattning : I och med coronapandemin spreds oro och sjukdom världen över. Samtidigt ökade diskriminering och stigmatisering mot individer av asiatiskt ursprung. Denna studie har haft i syfte att få mer förståelse för den diskriminering och stigmatisering personer med asiatisk och östasiatisk bakgrund har utstått under coronapandemin. LÄS MER

  3. 3. Informationsdesign i kristid : Regioner och effektiv kommunikation genom Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Jonas Apelman; Konrad Johnson; [2021]
    Nyckelord :multimodal analysis; Instagram; communication; covid-19; social media; multimodal analys; Instagram; kommunikation; covid-19; sociala medier;

    Sammanfattning : Bakgrund I slutet av 2019 började spridningen av SARS-CoV-2 i Kina. För a; förhindrasmi;spridning har myndigheterna i Sverige stå; inför en utmaning a; förmedlakrisinforma<on på e; effek<vt sä;. E; sä; de når många är genomsociala medier där bild och text oTa kombineras för a; förmedla e; budskap. LÄS MER

  4. 4. Bilden av USA och Kina i amerikansk och svensk media : En kvalitativ fallstudie om hur USA och Kina framställs i artiklar om appen TikTok från Dagens Nyheter och The New York Times

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Hanna Källebring; Olivia Symoens; [2021]
    Nyckelord :USA; China; TikTok; conflict; qualitative case study; thematic analysis; framing; othering;

    Sammanfattning : In 2018 the app TikTok was bought by the Chinese technology company ByteDance. Two years later the app had over 800 million users across the world, with over 100 million of them living in America. In 2020 a conflict emerged between America and China when the U.S. LÄS MER

  5. 5. Individers uppfattning om Covid-19 : En kvantitativ undersökning om individers riskuppfattning kring Covid-19 viruset och deras motivation att skydda sig mot smitta.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Terese Söderström; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; risk perception; protection measures; motivation; pandemic; Covid-19; riskuppfattning; skyddsåtgärder; motivation; pandemi;

    Sammanfattning : Covid-19 viruset upptäcktes i slutet av 2019 i Kina och har sedan dess drabbat miljontals människor runt om i världen. Smittspridningen har i omgångar ökat och skyddsåtgärder samt restriktioner för att förhindra den har införts. LÄS MER