Sökning: "Kindvall"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet Kindvall.
1. Understanding the Determinants of Car Ownership : A Regression and Neural Network Study
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för beräkningsvetenskapSammanfattning : This thesis aims to understand the determinants of car ownership in the Swedish regions containing the largest cities: Skåne, Stockholm, and Västra Götaland. This is done by performing a fixed effects regression analysis as well as creating and comparing different predictive models. Both socioeconomic and spatial factors are looked at. LÄS MER
2. Addressing challenges in the initial stages of Business Intelligence with Design Thinking
M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Business Intelligence (BI) can be a great source of advantage in a business decision process. However, as we move forward, data comes in a greater volume and variety than before which puts pressure on BI to utilize this complex data and take better decisions. LÄS MER
3. Omdesign av instruktioner till sällskapsspel för underlättad inlärning
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Sällskapsspel uppskattas av många. Det är en aktivitet som kan skapa gemenskap och bygga broar mellan generationer. Ett spels regelhäfte är viktigt både för att lära sig ett spel men också för att kunna lösa konflikter om meningsskiljaktigheter uppstår under spelets gång. LÄS MER
4. LIS-områden som ett verktyg för landsbygdsutveckling : En fallstudie om två kommuners erfarenheter av bostadsutveckling i strandnära lägen
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema teknik och social förändringSammanfattning : More people are drawn towards cities for better opportunities of work and studies. This makes it difficult for Swedish rural municipalities to attract and retain residents. LÄS MER
5. Money Making Characteristics of an Influencer : An explanatory study of the relationship of influencers’ characteristics on consumers’ purchase intentions
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Influencer marketing is a rather new marketing strategy where companies use influencers to promote their products and services on their own social media platforms. Previous studies have shown that companies use influencer marketing for creating purchase intentions for the consumer, whereas other studies have indicated three different characteristics of an influencer, authenticity, attractiveness and trustworthiness, that are important to possess in order to be able to influence its followers, which is why this study wanted to do a combination of these types of studies. LÄS MER