Sökning: "Kissie"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet Kissie.

  1. 1. I betalt samarbete med... - En analys av den marknadsrättsliga gråzonen vid influencer-marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sabrina Curan; [2020]
    Nyckelord :Marknadsföringsrätt; Marknadsföringslagen; Influencer; Influencer-marknadsföring; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Influencer marketing is a result of an increasingly digitalized world. An influencer is a person whose profession involves influencing, primarily through social media. Influencer marketing is a unique and profitable marketing strategy for companies. However, the profession has raised a number of legal questions regarding marketing law. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring på sociala medier : Det kommersiella budskapet och marknadsföringslagens konsumentskydd

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för juridik

    Författare :Linn Fauli; Filippa Thyrén; [2019]
    Nyckelord :Marketing; social media; commercial message; editorial content; influencer; The Marketing Act; Marknadsföring; sociala medier; kommersiellt meddelande; redaktionellt innehåll; influencer; marknadsföringslagen.;

    Sammanfattning : En stor del av den svenska befolkningen använder sociala medier dagligen och både redaktionella och kommersiella framställningar sprids på olika digitala plattformar. I samband med detta utvecklas ständigt nya marknadsföringsstrategier och influencer marketing är en av dem. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing : En analys om reklamidentifiering och medverkansansvar

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Patrik Söderqvist; Alexander Tönnäng; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing.; Marknadsföringsrätt; Reklamidentifiering; Medverkansansvar.;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett ungt och oprövat område där rättsläget ännu inte är helt klart. Det föreligger viss problematik huruvida marknadsföring på sociala medier ska betraktas å ena sidan som redaktionell text och således falla under vår grundlagsskyddade yttrandefrihet. LÄS MER

  4. 4. KISSIES.SE- ETT ÄKTA, FIKTIVT SKÅDESPEL PÅ NÄTET : En klassisk retorikanalys ackompanjerad med endramatistisk pentadanalys av hur bloggerskan Kissie skapar trovärdighet i sina blogginlägg.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Olivia Josefsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Bloggare: personliga, populära och användbara

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Petra Segerberg; [2014]
    Nyckelord :Kenza; Kissie; Blondinbella; bloggar; bloggare; inramningsteori; postfeminism; Aftonbladet; Dagens Nyheter;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka hur de populära unga bloggskrivarna Kenza, Kissie och Blondinbella ramats in i Aftonbladet och DN (under 2012) och vilka tolkningar av fenomenet läsaren därmed inspirerades till. De teoretiska perspektiv uppsatsen utgår från är konstruktionismen och inramningsteori, framförallt med utgångspunkt från Van Gorp och van der Goots studier. LÄS MER