Sökning: "Klädesindustrin"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet Klädesindustrin.

  1. 1. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Kenan Omeragic; [2023]
    Nyckelord :Startup companies; social media; digital marketing; strategy; consumers.; Startupföretag; sociala medier; digital marknadsföring; strategi; konsumenter.;

    Sammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.   Författare: Kenan Omeragic   Handledare: Christine Tidåsen   Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER

  2. 2. En Universal Utstyrsel som Medborgarlön : Hur statliga kläder kan hjälpa till att lösa hållbarhetsproblemen i modeindustrin

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Amélie Fast; [2023]
    Nyckelord :Fashion; design; product design; BUI; basic universal clothing; sustainability; circular design; sustainable design; fashion industry; sewing; Mode; design; produktutveckling; medborgarlön; hållbarhet; hållbar design; cirkulärdesign; sy; modeindustrin;

    Sammanfattning : The purpose of this project is to identify issues plaguing the fashion markets poor record of sustainability andprovide a solution. This is done by identifying the issues, why they happen, how they can be solved and what the solution should look like. LÄS MER

  3. 3. Hur konsumenter ser på att prova kläder genom augmented reality : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever klädprovning genom mobile augmented reality

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emelyn Celis; Alicia Edberg; [2022]
    Nyckelord :Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobile phone; Application; Virtual and Experience; Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobiltelefon; Applikation; Virtuell och Upplevelse;

    Sammanfattning : Augmented reality has in recent years become a topic that’s frequently discussed among business managers and marketing practitioners, due to the findings that support the technology's ability to influence consumer behavior. The technology is offering consumers exceedingly product information, a pleasurable shopping experience and a greater interactive interface. LÄS MER

  4. 4. Specifikationer av textilt material inför återvinning : Länken mellan textilsortering och återvinning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Conrad Sundén; Ella Rosqvist; [2021]
    Nyckelord :Högvärdig återvinning; cirkulär design; konverteringsföretag; sekundära textilier; SIPTex;

    Sammanfattning : Vi lever i en tid där det finns stor potential i att minska miljöpåverkan och förbättra användningen av världens resurser, inte minst när det kommer till textilbranschen. Klädesindustrin i sig självt står för 6,7 procent av de globala växthusgasutsläppen, vilket motsvarar ungefär 3,3 miljarder ton av CO2-utsläpp (Quantis 2018). LÄS MER

  5. 5. Zero CO2 factory : Energikartläggning av industrier och ett exempel på hur noll utsläpp nås

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :John Wannemo; [2019]
    Nyckelord :SHIP; solar concentrator; solar energy; solar collectors; industry; heat usage; emissions; carbon dioxide; solar thermal; solar heat; energikartläggning; värmeanvändning; solfångare; industri; textilindustri; utsläpp; koldioxid; solenergi; solvärme;

    Sammanfattning : Industrin står för 32% av den globala energianvändningen och majoriteten av industrins utsläpp sker vid förbränning av fossila bränslen för värmeanvändning. Hälften av industrins värmeanvändning uppskattas vara i temperaturer upp till 400 °C vilket är lämpligt för värme från solfångare. LÄS MER