Sökning: "Klädexponeringsverktyg"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Klädexponeringsverktyg.

  1. 1. Rörlig bild – En spegelbild av verkligheten? En studie om hur rörlig bild kan öka förtroendet vid e-handel.

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Teknik och samhälle

    Författare :Miriam Gelotte; [2015]
    Nyckelord :Rörlig bild; E-handel; Förtroende; Video; Catwalk; Nelly; Vero moda; Exponeringsverktyg; Klädexponeringsverktyg; Moving Images; E-commerce; Trust; Reliance; Exposure tool; Walk-exposure tool;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur rörlig bild kan öka konsumentens förtroende för en produkt vid e-handel, och för att se om det eventuella ökandet av förtroende för produkter kan få fler kunder att vilja handla online. Målet med studien är att se hur påverkad användaren blir av rörlig bild när den handlar kläder på en webbplats. LÄS MER

  2. 2. Det virtuella provrummet : En jämförelse mellan två klädexponeringsverktyg på webbshoppar och hur dessa påverkar konsumenten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kommunikation, medier och it; Södertörns högskola/Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Jessi Calisir; Charlotte Ternström; [2011]
    Nyckelord :clothes exposure tools; identification; e-commerce; visualization; klädexponeringsverktyg; identifikation; e-handel; visualisering;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har många fysiska klädbutiker även öppnat webbshoppar. På en webbshopp kan det vara svårt att framställa känslan man får när man är i en fysisk butik där man har möjligheten att känna på materialet och prova varorna. Detta kan bidra till att det blir svårt att känna sig säker på klädköpet. LÄS MER