Sökning: "Klagomål"
Visar resultat 1 - 5 av 184 uppsatser innehållade ordet Klagomål.
1. Service Recovery hos restaurangbranschen genom hantering av eWOM : En kvalitativ studie om hur restaurangbranschen kan återhämta sig från negativ eWOM med hjälp av Service Recovery
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Restaurangbranschen är en lovande affärsverksamhet då mat är ett av de primära behoven för alla människor. Restauranger arbetar i en fysisk miljö med en stor mängd personlig interaktion med kunderna, vilket innebär att fel, misstag och misslyckanden inte kan undvikas. LÄS MER
2. Hur kan kontor bli hem? - Konvertering av kontorslokaler till bostäder ur ett fastighetsägarperspektiv
Master-uppsats, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : The Swedish office markets especially in the three major cities Stockholm, Gothenburg, and Malmö have experienced increased vacancy rates in recent years. One key factor behind this is employees' preferences post the Covid-19 pandemic. LÄS MER
3. Patienters upplevelser av bemötandet på akutmottagningar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Introduktion: Sjukhusens akutmottagningar präglas av överbeläggning, hög arbetsbelastning och stress vilket ställer stora krav på sjuksköterskans kompetens. Majoriteten av de klagomål som lämnas efter kontakt med hälso- och sjukvården handlar om bristande kommunikation och delaktighet. LÄS MER
4. Ängar och estetik : steget från den konventionella gräsmattan till ekologiskt värdefulla ängsmarker
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : För att säkerställa vår framtid behöver natur och ekosystemtjänster skyddas. I dagsläget riskerar vi att förlora flera ekosystemtjänster, bland annat pollinering av grödor. För att bevara tjänsten pollinering krävs insatser för att främja en större biologisk mångfald. LÄS MER
5. Synpunkter och klagomål från patient och närstående till vårdgivare via en e-tjänst : eHälsa som bidrar till kvalitetsförbättring och ökad patientsäkerhet
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)Sammanfattning : Bakgrund: Nya bestämmelser för klagomålshantering togs i bruk 2018 med syfte att stärka patienternas ställning och utveckla det systematiska arbetet med patientsäkerhet. En patient kan rapportera synpunkter och klagomål direkt till sin vårdgivare som är skyldig att ta emot ärendet och utreda vad som har hänt och vidta åtgärder. LÄS MER