Sökning: "Klagomålshantering bank"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Klagomålshantering bank.
1. Missnöjeshantering inom banker : - En fallstudie av Nordea Bank
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Sammanfattning Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka missnöjeshantering hos Nordea Bank. Uppsatsen undersöker hur Nordeas missnöjeshantering överensstämmer med en egen utformad modell för missnöjeshantering. LÄS MER
2. Missnöjeshantering i banker : En fallstudie av Sala Sparbank
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Titel: Missnöjeshantering i banker - En fallstudie av Sala Sparbank Seminariedatum: 19 januari, 2012 Institution: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, Mälardalens Högskola Nivå: Magisteruppsats i företagsekonomi, 15 hp Författare: Odhiambo Opee och Charlotte Skinnar Handledare: Carl G Thunman Nyckelord: Klagomål, banker, missnöje, Word-of-Mouth, Sala Sparbank Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva missnöjeshantering hos Sala Sparbank. Uppsatsen undersöker hur studieobjektets missnöjeshantering överensstämmer med en egenutvecklad modell för missnöjeshantering. LÄS MER
3. Kvalitetssäkring av tjänstekvalitet i kunskapsföretag - en studie om de tre största bankerna i Sverige: Nordea, Handelsbanken och SEB.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen är av en kvalitativ karaktär där det tolkande förhållningssättet ligger till grund. Material har samlats in vid olika intervjuer med Nordea, Handelsbanken och SEB. LÄS MER
4. Customer Loyalty: A case study of a local bank in Sweden
Kandidat-uppsats, Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: The financial services industry is a highly competitive and fragmented market. Firms are realizing the need and advantage of retaining customers rather than only focusing on acquiring new customers. Managers should focus on increasing customer satisfaction and communication levels as well as providing higher service quality. LÄS MER
5. Banklojalitet : En studie om hur tre banker arbetar för att skapa lojala och trogna kunder
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : I dagens samhälle har konsumenter en betydligt större makt än tidigare, deras krav ochförväntningar har förändrats vilket gör det betydligt lönsammare för företagen att behålla sinanuvarande kunder än att skaffa nya. Massmarknadsföring fungerar inte längre eftersomföretagens produkter i stor utsträckning är homogena vilket innebär att företagen måste arbetaför att skapa lojala och trogna kunder. LÄS MER