Avancerad sökning
Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Luxury Brands’ Storytelling on Social Media
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Luxury Brands’ Storytelling on Social Media Date of Submission: 29th of May 2019 Authors: Klara Ekebring, Catarina Mellqvist Supervisor: Leon Caesarius Course: 2FE840, Master Thesis, 30 ECTS Purpose: The purpose of this thesis is to explore how luxury brands are communicating through brand storytelling on social media. Hence, this study is conducted from the perspective of luxury brands with the aim to provide academic and managerial indications of how luxury brands perceive storytelling of luxury value on social media platforms. LÄS MER
2. Individanpassad information till patienter med typ 2 diabetes : En litteraturstudie om patienters erfarenheter av information från sjukvården
Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal högskola/Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Diabetes typ 2 är en av de stora folksjukdomarna i västvärlden och numer även i utvecklingsländerna. Då patienterna är i behov av korrekt information för att lära sig att hantera och leva med sjukdomen är det viktigt att sjuksköterskor har kunskap om hur patienterna upplever information från vården. LÄS MER