Sökning: "Klaus Quick"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Klaus Quick.

  1. 1. QR-koden : ett nytt marknadsföringsverktyg med potential

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Eric Karlsson; Oskar Kristiansson; [2012]
    Nyckelord :QR-koder; marknadsföringsverktyg; interaktion; incitament; strategi; Quick Response Codes; marknadsföring; print media; smartphones; annonsering; ROI;

    Sammanfattning : Titel: QR-koden – ett nytt marknadsföringsverktyg med potential Författare: Eric Karlsson och Oskar Kristiansson Handledare: Klaus Solberg Søilen Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring (15 hp), VT 2012 Nyckelord: QR-koder, marknadsföringsverktyg, interaktion, incitament, strategi, Quick Response Codes, marknadsföring, print media, smartphones, annonsering, ROI Problemformulering: Hur bör företag använda sig av QR-koder i sina marknadsföringsaktiviteter? Syfte: Syftet med denna uppsats är att, med utgångspunkt i den teoretiska referensramen och en kvalitativ studie av fem svenska företag, kartlägga hur QR-koder bör användas i marknadsföringsaktiviteter. Vidare vill vi identifiera fördelar och nackdelar med QR-koder för att se vilka implikationer ett lyckat respektive misslyckat användande har för företagen. LÄS MER